FotbollsVM

2-0-målet var ju ganska vackert om man säger så.

2 gillningar

Jag som i övrigt fotbollsintresserad har knappt kollat någonting. Det mesta jag sett var Tyskland - Spanien, och jag såg inte hela matchen och tittade inte intensivt.
Sverige är inte med, då faller en stor del av intresset, sen det faktum att det går i Qatar under de förutsättningarna ger en ganska dålig smak i munnen.

Det skulle dock inte förvåna mig om intresset ökar framåt de tredje omgångarna och om det blir några roliga slutspelsmatcher.

Lite tveksamt med värdnation, annars är det ju perfekt med nåt som lyser upp i vintermörkret. Riktigt spännande blev det nu, Mexico var bara ett mål ifrån avancemang, fick ett som knappt dömdes bort på offside, Blev både tv och svt play på slutet.

Första straff-avgörandet nu i Kroatien-Japan.

Synd på utgången. Japan är alltid roliga.

Urusla straffar av :jp:, tyvärr.

Japan har väl ärligt talat varit supertråkiga. Genomdefensivt utan att vilja ha bollen.

Kroatien igen!

Brassarna spelade ut i 45 minuter, sen var det en orgie av felpassar och i övrigt fördrivande av tiden…

Fullt förståeligt. Varför ödsla kraft i en match som redan är avgjord?
Pss som Spanien spelade med 9 bänkspelare i sista gruppspelsmatchen. En given taktik.
Det är i match 64 man skall ge allt.

ja jag säger inget om det. matchen var klar tidigt.

Men som i ESP fall är jag lite mer kluven då det blir olika förutsättningar för olika motståndare. Även om jag tycker att det är ens eget lags framgång som man månar om själv så KAN mina beslut påverka andras eventuella framgångar, dvs inte rent sportsligt samma förutsättningar.
Men, sådan är sporten.

1 gillning

O där var brassarna ute

1 gillning

Det var på tiden.

Nu är det riktig fotboll!

Hahaha!! Fyfan vad grymt! :slight_smile:

1 gillning

Så går det när man inte vill spela utan försöker maska bort all tilläggstid. :joy:

2 gillningar

Efter vristen mot bänken så var det ju solklart vem man höll på iaf

Och nu filmade Messi bort en bra chans för Argentina att kunna slå ett farligt inlägg. :rofl:

:pensive:

Argentina - Kroatien och Frankrike - Marocko i semi

Morerna erövrade iberiska halvön men till Frankrike kom de inte. Om Mbappe får tävla om glansen med Modric eller Messi i finalen spelar mig mindre roll.