Förstöra hålkanter

Gjorde en grej på nya Ping-putters. Hur är det med såna där hål i puttern för att ta upp bollen - har ni mage att köra ned hela puttern i hålet för att plocka upp bollen? Eller ens trycka ned puttern på bollen när ni fått en putt i stället för att böja er och ta upp bollen? Jag vet en bana där det blir “nedslagsmärke” om man gör så.

https://www.kittad.se/post/sex-nya-2024-putters-från-ping

Bara för att få upp boll och hålkopp :smiley:

Så gammal blir jag aldrig.

1 gillning

Det var bra under Coronatiden, då var det inte lika långt ner till bollen :slight_smile:

Man puttar väl med flaggan i och rycker upp bollen med flaggstången?

eller putta fullt så går den inte ner i koppen :face_with_peeking_eye:

Jag lägger mig ner på mage när jag ska plocka upp bollen.

Hogan och Villegas

Grejen vore väl en vacumsug i toppen på skaftet istället? Patent!

Kan du göra det billigare än dessa klor så … De mest underhållande med denna sida är recensionerna som garanterat inte är äkta men bra att veta att dessa bollupptagare gör att man inte tappar bort bollen på green i alla fall.

Är hemtjänsten med på banan och hjälper dig upp, när du är färdig med upp-plockandet ?

2 gillningar

Han kommer aldrig så långt att han får håla ut…

Kunde inte själva hålet stå för bollens utmatning? Borde väl vara det självklara? Måste finnas implementerat redan nu.

Man kan ta det ett steg till. Varför göra ett hål i marken ?

Tänker du något som frisbeegolf eller cricket ?

Tänker snarare någon digital lösning.

Digital lösnig är väldigt luddig. Jag tycker du är bra att på argumentera, men här behöver jag mer.

Jag ska fundera klart först kring detaljerna och söka patent innan jag skriver här.

Nu blir det nåt i kaliber radioaktiva bollar som man hittar i ruffen med geigermätare…