EG Open 2026 på Tranås GK 26-27 sep

Här kommer inbjudan till årets EG Open som går av stapeln på Tranås GK lördag 27:e september.

Park- och skogsbana vid sjön Sommen i Småland.

Lördag 26/9

• (V)inspel med första starttid 12:00. 7 bollar reserverade. Skoj och lek med sidotävlingar. Deltagare tar med 1 flaska vin (~100 kr) till prisbordet.
  • Middag, 3-rätters golfpaketsmeny på Norraby Krog (golfrestaurangen)
  • Övernattning på Norraby Hotell. 75 m från första tee. 14 dubbelrum reserverade. Incheckning på golfrestaurangen tidigast kl 15.

Söndag 27/9

• Frukost på Norraby Krog
  • EG Open. Första reserverade starttid kl 8:50. 7 bollar reserverade. Allvar och tävlingsfokus (tills man spelat bort sig efter några hål). Lottning anpassas för morgonpigga/trötta. Prisutdelning där jag har med priser till brutto- och nettovinnarna, inget knytisprisbord.

Golfbilar och vagnar är inte reserverade, bokas själv vid behov med golfklubben. Uppställningsplats finns vid Hotellet och vid Rangen. Korthålsbana mellan banan och hotellet…

Pris:

• Hela ovanstående 2 995 kr/person om vi blir fler än 20 pers. Annars 3 095 kr/person.
  • Enkelrumstillägg 300 kr.
  • 2 gf + middag 2 250 kr/person
  • 1 gf + middag 1 500 kr/person

Betalning på plats för respektive person. Avbokningsregler:
20 % avgift vid avbokning mellan 14 - 3 dagar innan ankomst. 40 % avgift vid avbokning mellan 3 - 1 dag innan ankomst, Full kostnad vid avbokning på ankomstdagen. Inga andra rabatter gäller i samband med detta paketpris. Jag skickar bokningarna den 1/9. Efter det avbokas det på egen hand (jag försöker hjälpa till!).

Skicka anmälan via PM till mig med fullständigt namn, Golf-ID, e-postadress, mobilnummer samt vilken typ av reservation som skall göras (dubbelrum inkl rumskamrat eller enkelrum).

Anmälda:
Batigolf
Murklan
AlbertS
Orlimar
Ballesteros
Anders
Claesson77
Vattenmannen
Duffaren
Alien
Bollkalle
Old-T
Cn80
Linderos
TeMo
MM19
GAPO

5 gillningar

Anmälan kommer

Grosspott!!!

Anmäld!

Också anmäld!

Ska bli kul att spela den igen.
Senast jag spelade där var mitt första år med grönt kort för sisådär 25 år sedan.

Misstänker att det har hänt en del sedan dess och att jag ändå inte skulle känna igen ett enda hål! :grinning_face_with_smiling_eyes:

13 inlägg delades upp till ett nytt ämne: EGO - vinet på (v)inspelet, skall kosta?

Boka upp ett enkelrum!

Tänkte precis samma sak när jag läste det här, runt 150kr tycker jag låter bra.

Diskutera vinets eventuella pris på:

Alien och duffaren vill hänka

2 gillningar

Jag kommer självklart att vara med. Jag ska bara fundera på om jag ska sova kvar eller åka hem mellan speldagarna.

1 gillning

Anmäld även om jag fortfarande är lite kränkt över att de inte ville servera lunch till 3 hungriga Stockholmare…
De lade fram den fina menyn men konstaterade bistert att lunchen serveras klockan 11.30, inte klockan 11.00 då vi var hungriga

1 gillning

Alla lunchkrogar i sverige öppnar väl i och för sig 11.30 eller 12.00 så .. inte så konstigt, men baren var väl ändå öppen så det löste väl sig? :slight_smile:

De hade goda mackor men jag är fortfarande kränkt

3 gillningar

Nja, mackan var lite sisådär, torr och dann nu när vi har fått en referens från Sand Valley hur mackor på banan skall vara.

TeMo och MM19 är anmälda till EGO.

Gammelman med

Ja det var riktigt goda mackor de hade!

Oj - mina gamla hemtrakter. Inte spelat nåt alls än i år, men detta låter kul…

1 gillning

Alla tjötar om grosspott varje år, men det är sällan det händer. Jag har varit med om det 1 gång.
Ska vi klubba på att i år kör vi!!

Brukar väl mest vara att en gt i baren slår mörkret i grosspotten :sweat_smile:

1 gillning

Nu har jag i teorin friat upp datumet från annat. När är sista datum för anmälan/boende?

Egon

sista dag anmälan är egentligen sista augusti, jag har tagit lite extra höjd för att skicka in till hotellet och golfklubben.

1 gillning