EGO - vinet på (v)inspelet, skall kosta?

Mycket bra ide att ange en summa för vinaren men det skulle bli ett rejält lyft på prisbordet för vinspelet om vi höjde till 150 kr?

Man får väl ingen bib för 150?

bib?

2 gillningar

:rofl:

Egon

Årgångsbib givetvis

1 gillning

Kikki-Festis

2 gillningar

mm, funderade på att höja vinpriset lite när jag skrev det. Vi har ju ändå kört 100 kr i 10-15 år. Ser man på SCB för prisutv på alkoholhaltiga drycker så motsvarar våra 100 kr i december 2025 år 2007 ca 196 kr, 2011 ca 163 kr, 2015 ca 161 kr, 2019 ca 147 kr och 2023 ca 116 kr.

Kan vi klubba att man kan sikta på en flaska för mellan 120 - 160 kr?

Nu närmar vi oss diskussionen runt ett krogbord om vem som ätit vad när notan ska delas. :slight_smile:

Trots att jag är absolutist och aldrig vill vinna nåt i vinspelet har jag hittills aldrig legat under hundringen när jag köpt min flarra till prisbordet.

Ska ni/vi lägga drygt 3 loppor på en golftävling vore det ju f-n om man inte kan köpa en rimlig pava till prisbordet utan att det kollektivt bestäms vad den ska kosta.

Eller är jag jobbig nu?

2 gillningar

Jag kommer troligen vara i Spanien när EG spelas, så jag har ingen talan, men att lägga cirka 140-160 på en flaska, istf cirka 100, ger en ganska god utväxling på kvalitet (tycker jag).

1 gillning

Vissa kanske tycker att en rimlig pava kostar 70 kr, andra tycker 300.

1 gillning

Låt priset vara osagt. Det har fungerat i 20 år. Dom som vill köpa en dyrare köper en dyrare. Inget orättvist med det. Lite som skattesystemet.

5 gillningar

Har det fungerat om folk tycker att prisbordet är “sådär”

Aldrig haft läge att klaga. Personligen bryr jag mig inget om prisbord. Skulle jag vinna vin är det bara fördel om det är gott med cola. Brukar själv lägga en reserva. Har inget problem med priset men tycker folk kan välja vad som passar deras egen plånkis. Är man sniken får man väl vara det.

I vilket fall som helst skall inte EGO-tråden handla om pengar och vin (tycker jag)

För övrigt kan jag informera om att om jag vinner något pris blir det vinprovning på kvällen i närheten av mitt boende :smiley:

1 gillning

Har aldrig tänkt på priset direkt men man skall nog kunna hitta nåt odrickbart oavsett prisklass. Jävla fasoner att komma formtoppad till ego.

Jag har haft förmånen att få hem några vinare men har aldrig funderat på prisklassen på vinerna jag vunnit. Jag tycker det är ganska ointressant, det roliga är att vinna pris, inte hur mycket det är värt.

4 gillningar

Jag brukar köpa en flarra jag själv tycker är god, och jag köper sällan vin i 150:- klassen.
Tycker all vin smakar lika dant i princip.

Har inget emot att köpa något dyrare, men då blir det förmodligen inget jag druckit själv.

Kan man inte bara be nån vinkunnig att sortera upp 1-3 pris. Har för mig att det har hänt nått år att vi gjort så.

Och där dog ämnet. Va la skönt!
Runt 150:- då. Rimligt.

Jag är ju på väg ner, så det gynnar ju bara mig.

Ska man då sätta prislappar på flaskorna och sortera efter det?

1 gillning

Låter vulgärt, föredrar en provsmakning.

2 gillningar

Om.man vinner och inte kan nått om vin.
Kan man hyra in en somalier då??

1 gillning