EG Foursome 2022 - 9 oktober

Inget illa menat, men linksbanan du talar om är en jävla pay & play. :kissing_heart:

Jag och Mölndals snickaren siktar in oss på Laholm. Ska vi köra en flerbäddsrum på vandrarhemmet?
Nån som är på?

Till skillnad från alla banor i Sverige utom Svartinge menar du? Ok, jag fattar att du skojar, men det är en ”riktig” bana, med ett hål ur spel medan de bygger om.

Faktum är att Golfarenans nio hål är nästan mer links än de banor som annars hyllas. Väl värd att spela!

Har spelat den 2 gånger.

Nån som har ett paraply + hållare att låna förresten?

För dig som är en riktig golfare så ser du saker andra inte gör. Håller med om att den som links… ser väldigt trevlig ut.
Jobbarkompisen har precis börjat om och tycker golf är enkelt när han bara spelar på golfarenan. Lite som när man spelar PGA Links på höst/vår och ruffen ligger platt så att man kan slå hur snett som helst.

Egon

Är det mig eller puttarn du skriver till. Alla är la riktiga golfare. Har man lirat mer är 10000 timmar så kan man spela golf, vilket passar in på dom flesta i EG.
Sen sätter ju hjärnspöket till det ibland, men det betyder inte att man inte kan spela golf.

Ps. Hur blev det med paraply, kan du inte låna ut frugans till mig då puttarn. Jag är desperat behov, regnar det, så är ja körd.
Ja är en fattig lärling fortfarande. Jag lägger om dina vindskivor sen. :kissing_heart:

Iofs Puttaren, men det gäller nog alla härinne. Det jag menade var att golfarenan är golf på sitt sätt och att en erfaren golfare ser det fina med det.
En newbie/omstartare som min jobbarkompis tror att det är jättelätt på alla golfbanor eftersom han bara är van vid att 30-40m offline ger en chip tillbaka.
Ergo… pay&play stämmer ur den synpunkten.

Egon

Du fortsätter att använda ordet erfaren golfare, man kan inte göra så, för då svider det i ögonen på vissa. Du delar upp och kategoriserar.

Men ja e på vad du menar, tycker det är inget att diskutera bara.
Banan är skit . Slut

Du kan få ett paraply av mig. Du får dock hålla det själv.

Vad har du för storlek på handske? En bra regnhandske är guld värd!

Grymt. Jag borde ha en hållare nånstans
, ska försöka hitta den. Jag har medium handskar, men det är inget måste, brukar köra utan.

Vågar man be om lotta?

Önskemål? Lag 1-3 i första bollen och lag 4-6 i andra?

Spelar ingen roll. Regnet verkar hålla sig borta så jag kompenserar med en blöt kväll dagen innan.
Tänkte supa ner Jornhona så att AlbertS får prestationsångest. :joy:

Egon

1 gillning

Om jag lyckas spela mer än 9 hål foursome är det en ren och skär vinst för mig.

Hört att Regeringen funderar på att döpa om dig till Albert9.

1 gillning

Jaha då får man väl köra strax då… definitivt sista rundan i år.

Jag kör också strax. Definitivt sista rundan idag.

För den som vill se eländet: Visa ronden som spelas i Golf GameBook.
View kod: V3R24YRVW

Fantastiskt fint höstväder. Aningen bättre än på Båstad för några år sedan.

6 gillningar