Välkomna till fina Laholms GK där vi spelar årets upplaga av populära EG Foursome.
Vi betalar som vanligt en halv greenfee per person (vi spelar ju bara hälften så mycket i foursome), vilket är 275 kronor per person.
Första start är 12:30 (ny tid) och restaurangen är öppen för lunch efteråt. Vi är också varmt välkomna att spela korthålsbanan eller deras niohålsbana före/efter rundan. Om vi blir några stycken hinner vi kanske en grosspott efter lunchen.
Vi har ingen startavgift, men om ni vill bidra med något till prisbordet så går det bra. Jag fixar lite bollar, några kläder och lite annat som jag gräver fram här hemma.
Förhoppningsvis blir det ingen repris på vädret från Båstad för några år sedan - allmänt känt som det sämsta väder de flesta upplevt någonsin. Halv storm, regn i sidled och bara några enstaka plusgrader. Men vi kom runt och bastun efteråt var hur skön som helst.
Anmälan via PM. Sista anmälningsdag innan jag ger tillbaka oanvända starttider är någonstans i mitten på september. Hojta om det är något jag glömt meddela.
Nu när EG Open är avklarat kör vi lite EG Foursome.
Några önskemål nu innan jag spikar alla detaljer? Första start 9 blir det på grund av bokningsläget. Och så kan intresserade spela 9-hålaren efter lunch.
Har insett att 9:e kommer bli svårt för mig och berglund. Skall hämta honom på flyget natten till den 9:e och det blir tufft att komma iväg på foursome dagen efter. Skall kika lite med honom vad vi står. 9 är tidigt för oss som har 3h att köra, men kanske går att lösa en övernattning isf… men sugen blir man inte
Första start nu 12:30 - kom igen med anmälningar nu!
Laholm är en mycket rolig bana med sex par 3:or och flera riktigt trevliga golfhål i en behaglig miljö. Vi hoppas på finväder i klass med det vi hade på EG Open (om än kanske inte så varmt).