Äh, sätt upp mig på listan. Jag får börja med att begära ledigt från praktiken.
Är det egen transport till Kna och gemensam transport därifrån?
Korrekt, kommer bli ett förspel på onsdagen för de som vill och sen parkerar vi bilen i Karlskrona
Behöver du transport kanske en fin göteborgare ställer upp ![]()
Transport är aldrig något problem för mig
Hämtar du mig på vägen? Jag pröjsar!
Gillar ändå ni planerar det där ett halvår i förväg ![]()
Ska nog vara lösbart.
Gud hör bön. Har skrivit ett nytt program idag för att räkna ut mer optimerade lag. Tidigare körde jag lagbyggen mellan spelformerna seperat men nu har jag lagt ihop dom till ett program och samtidigt gjort det lite enkelt att kunna byta spelform (beräkning av lag/hcp). Så här ser det ut just nu när det står och jobbar på folket som spelade på zala springs:
Orkar man inte koda multitrådat kan man alltid köra 7 processer ![]()
Datorn mår fint ![]()
Om den hittar en match blir “Best score” 0 och den hoppar automatiskt ut.
Givetvis blir det enklare att hitta bättre score ju fler vi blir… så anmäl er!
PS… lägger just nu mer straff på att spela med samma motståndare än samma medspelare… men kanske är det roligare att få nya medspelare än nya motspelare? DS…
Det spelar ingen roll. Bara att få hänga med lite olika gubbar varje dag gör det så mycket bättre.
Mina straff tar ju inte hänsyn till om det är samma spelare som åker på all skit också så man får ändå ha lite manuell koll… om man inte skriver onödigt jobbigt program ![]()
Tacksam för allt arbete du lägger ned. Och om jag får lira med samma gubbar alla rundor är det OK ändå.
Där har vi ett bra exempel på hur det kan bli. Efter 360000 försök (ingenting i sammanhanget) hittade den en score på 4… dvs 2 matcher som blivit “krockar”. Stefan och Egon får mötas både i bästboll och greensome vilket inte är optimalt, men tittar man på B60 och Old-T så är dom visserligen i två bollar totalt men möts bara i 1 match (olika matcher i singeln som listas sist).
Kan nog bli bra.
Tack, det är ändå något som stört mig varje resa när jag försöker bygga ihop lagen. Man lottar schyssta tävlingar sen när man skall se till att folk får spela med olika är det alltid någon som hamnar i kläm.. förmodligen mindre klämrisk med det här programmet. Väl investerad lördag.
Kan hända det går få chatgpt att bygga ihop något lika bra. Sist jag försökte fick jag förklara precis allt och den gjorde ändå massa fel… men det kan nog gå. Den är bra på listor. Min lösning är mer brute foce. Lotta->Checka av. Rinse and repeat.
Jag kan bidra med ett handicap på 12-13 i maj. ![]()
… efter 66 miljoner försök (nu börjar det likna nåt) hittade jag score på 2, dvs bara 2 spelare som möts två gånger…
66M försök. Hur mkt cputid?
Vad skall du med cores till om det inte är multitrådat?
Tajmat o klart men bara om den lyckas få ner det till 0
Jag har inte optimerat koden ett skvatt. Men kör som sagt flera terminaler parallellt för att utnyttja processorn lite. Jag kan vänta. Optimal lottning kan komma runda 0 eller runda 200 miljoner det vet man inte. Skall dock lägga in en smartare strategi än den jag har nu för lite bättre early outs.
Det där är nog det mest kriminella men … det funkar och är läsbart (för mig iaf) så .. får duga tills vidare. Rätt säker på jag kunde gjort smartare datastrukturer också men … tänkte bli klar idag ![]()
.. bara en sån sak som att man baserar programmet på string compare… ![]()
Gjorde en enkel early-out-optimering och gick från 3650 checkade lottningar över 3 spel per sekund till 42192st och hittade på 78 sekunder ett “perfect game”. Känns som lottningen är löst.
Vore kul o få lite svar från @B60, @Ballesteros @HenrikR @Golfnut @Dogleg78 @Fredrik75 … Men ni har till 15:e på er med definitivt svar givetvis.