Eagle Cup 2026 6-10/5 Sand Valley Polen

Årets resmål en favorit i repris- Sand Valley i Polen! En komplett anläggning med bra boende i hus med pool&bastu och en bana fullt av risk & reward som lämpar sig utmärkt för matchspel.

Nyhet inför i år är att golfbilar är förbokat för samtliga rundor (5 st).

Det kommer åter igen spelas “flyttfågel” i matchspel med jämna lag vilket blir roligt på den här banan eftersom vi dels kommer tillåta fler teebyten och att det finns hela 4 tees att välja på (två bak eller två fram)!

Vi har bokat in 24 platser och i vanlig ordning har förra årets resande förtur.

7895kr

Det är båt från Karlskrona kl 21 som gäller på vägen ner och det kommer finnas spel på vägen ner som uppvärmning.

Länk till färjeterminalen: Google Maps

Schema:

Onsdag 6/5

• Inspel Emmaboda med lunch före.
  • Färja 20.00, incheckning senast 19.00 Färja 21,00 incheckning senast 20,00

Torsdag

• 11:04-11:44 Inspel Sand Valley
  • 16:24-17:04 (frivillig golf, 9 hål? )
  • Välkomstmiddag - <tid står här när jag vet>

Fredag

• 8:24-9:04 9 hål Bästboll match, 9 hål scramble match. Flyttfågel.
  • 14:24-15:04 (starttider bokade)

Lördag

• 09:04-9:44 Singelmatch 9 + 9 hål flyttfågel.
  • 18:00 transfer till färja hem 21:00

Söndag

• 08:30 Hemgång

PM med nick, namn, epost, telefonnummer och golf-ID om jag inte redan har detta. Önskad lagtillhörighet om ni vill. Givetvis går det inte byta lag från föregående år. Samt en uppmaning i tråden om att ni kommer givetvis :slight_smile: Det kommer skickas ut en bokningsavgift på 2000kr, resterande betalas ca en månad innan resa.

I två veckor har tidigare resande förtur i vanlig ordning sen lägger vi in reserver. Vill ni skriva upp er och inte har kategori (med på förra årets resa) så hamnar ni på reservlistan så det är fritt fram att anmäla sig till den oavsett. Vi kan eventuellt utöka om vi vill.

Även om ni anmäler er som reserver finns förpliktelse att deltaga. Vi kommer kunna styra antalet bokningar en kort tid framöver. Skicka in uppgifter enligt ovan direkt.

Snaphook:

1. AlbertS
  2. stefan
  3. TeMo
  4. Forzza
  5. Ötoken
  6. Hogan
  7. Ballesteros
  8. B60
  9. HenrikR
  10. Jornhona
  11. Egon
  12. Coleburn

Powerfade:
13. Murklan
14. Cn80
15. Old-T
16. Bollkalle
17. Linderos
18. Westersund
19. jhenrikj
20. MM19
21. Dogleg78
22. MickeJ
23. Orlimar
24. Batigolf

Reserv

1. StoraNorrland

Reservernas reserv

1. Puttaren

Jag har så uselt handicap nu - och värre blir det - att jag kanske då får spela med lite fler spelare än sist? Hade varit roligt med mer rotation.

1 gillning

Jag ska med och jag ska även vara hel denna gång!

3 gillningar

Anmäler mig🙂

1 gillning

Jag gör så gott jag kan men det är också kul att spela scratch… Jag lägger faktiskt en del tid på det där och skall programmera om programmet för det där kanske… eller be AI om hjälp (kan funka).

1 gillning

Med din moraliska hållning till spelet golf och resan så är du överst på min lista.

1 gillning

Jag kan lira halvset eller ge en massa slag om jag får lira med några av de värsta galningarna eller andra roliga gubbar. Inte för att de jag lirade med sist inte var roliga, men omväxling förnöjer.

Nåväl, jag ska inte gå händelserna i förväg. Jag har LIA-praktik våren 2026 så jag vet inte riktigt om jag kan vara ledig. Får återkomma.

1 gillning

Kan ju såhär i förbifarten nämna att sand valley höjt priserna ytterligare och vi har ca 2000kr rabatt…

Om ni vill dela hytt/rum med någon speciell kärlek så säg till också.

Anmälan skickad, skall peta på MM19 med

1 gillning

Är jag blind? Förutom anmälningsavgiften på 2000, vad är totalen?

1 gillning

Bra poäng, 7895!

1 gillning

Jag är på

2 gillningar

Jag gör en preliminär anmälan (det trodde ni inte!) till reservlistan.
Ska fundera på saken men är intresserad. Behöver kolla transporten t/r. Ev är det flyga till Gdansk som gäller (Kalles Krona ligger avsides, typ). . Behöver också sälja in idén på hemmaplan då den konkurrerar med annat resande etc. :wink:

EDIT: Flyga till Ronneby är ju ganska billigt.

Finns det ett “längsta färdväg”-pris?

2 gillningar

På polenresorna gäller det att maxxa färjeresandet för att ha en chans. Just saying.

6 gillningar

Kommer du så ordnar jag hämtning. Saken är bif.

Torsk mao?

Jag hakar på! Har revansch att utkräva på banan.

5 gillningar

Det har du väl på alla banor?

3 gillningar

Det har du visserligen rätt i. Blir lätt så när man är en kass golfare :grinning_face:

1 gillning

Sätt upp mig också

1 gillning