Eagle Cup 2026 6-10/5 Sand Valley Polen

Var inte orolig, jag kommer påminna dig…

2 gillningar

Tack alla inblandade för ännu en riktigt trevlig resa och nya fina minnen. :star_struck:

2 gillningar

4 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Modetråden

Tackar @AlbertS för ett bra arrangemang som vanligt. Nu är jag fram emot 2027. Lika roligt år efter år att träffa alla goa människor. Så tack alla inblandade för nya minnen och skratt.

3 gillningar

Tack för turen! Tack till Albert för allt fixande och tack till gänget för alla sköna garv…

4 gillningar

Tack Albert!!
Bra resmål med en bana jag tyckte blev bättre för varje varv och mycket trevligt med ett bra kök

1 gillning

Tack Albert och alla andra. Skönt med singelrum ett litet tag… :rofl:. Banan var faktiskt bättre än vad jag kom ihåg. Det var inte greenernas fel att jag valt att ta med mig fel putter. Flyttfågel och inte minst match var ett bra spelform vilket adderade till stämningen i bollarna. 5/5 i betyg.

Egon (fd. nocco)

4 gillningar

Bra roddat @AlbertS och tack till alla övriga deltagare. Ett extra tack till @Cn80 & @Linderos för bilresan fram och tillbaka, blev en del garv i bilen. Även ett extra tack till @Murklan & @Ballesteros för ett mycket trevligt efter resan spel på Eksjö GK där jag fick agera lite banguide​:see_no_evil_monkey:

4 gillningar

Stort tack till Albert som orkar rodda med detta och till alla er andra som gör denna resa till vad den är.

Stället och banan är 5/5, dåligt väder kan dra ner vilken bana som helst men vi vet vad som finns där ändå.

När kommer anmälan till 2027?

Och tack för att ni inte spelade bättre än mig på Emmaboda, ”mystery bag” bidrog med bollar keps och en uppsättning dartpilar, tack för bidraget ni som känner er träffade.

1 gillning

Hade ni dåligt väder? Såg fint ut på bilderna.

Ja, det regnade utanför på middagen under 5 minuter på fredagskvällen. För jävligt. Man kunde ju fått blöta i cigarren.

2 gillningar

Stort tack till alla som var med och särskilt till reseledare Albert som vallar runt oss och med stort tålamod svarar på mat-, färje- och golftider.

Banan är kanon och boende/kök/service är riktigt bra. Verkligen lyxigt med villor, golfbilar och att de bytte pinnplaceringar på en niohålare varje dag.

Eget spel var blandat bra slag och iskallt, tur att stabile Westersund hämtade in poängen i bästbollen och att Egon hade liknande form som mig i singlarna. Flyttfågel är utmärkt sätt att på kul sätt jämna ut matcher. Mulligans är kul men ger klart mindre fördel än slag.

1 gillning

I vår boll var reaktionen snarare att det va för många mulligans… kul att se hur det skiljer.

Om någon vill filosofera varför det blir så och om resultatet sett annorlunda ut med slag så är jag intresserad av att höra tankarna… men tror alla kan hålla med om att alla hade koll på hur många mulligans det va kvar vs “öhh jag hade slag här” när man kommer upp till green vilket IMO förstör mer.

Du tänker kanske att slagen kompenserar för längden och mulligans bara kompenserar för slaget vilket gör att man inte når fram på 11:an… det är ju lite så det blir effektivt. Men flyttfågel tar ju hand om “ett extra slag för motståndaren” ibland iaf… sen att murklan når på allt från backtee ändå kanske får lösas med en antihogan. Dvs han får hela tiden spela en tee längre :smiley: Men vår bästboll blev a/s - a/s ändå faktiskt så … vi kände nog att det fungerade… men jag skall fundera… Det är självklart så att det är svårt att blanda hcp av stor diff i bollarna samtidigt vill man ju inte spela med samma hela tiden…

1 gillning

Var ett gäng som frös på torsdagen, blåsigt och kallt, som inte ens hängde på nio hål till innan middagen.

3 gillningar

Precis det, att en mulligan inte kompenserar längd. Men håller med om att man inte vill ha koll på slag (innan man ger upp eller ger puttar) och att man vill mixa spelare så mycket som möjligt. Har inga andra förslag och golf är inte heller millimeterrättvisa… :slight_smile:

1 gillning

Instämmer med övriga - mycket bra ordnat och trevligt att få träffa såna som man bara sett skriva på forumet eller bara sett i förbifarten på nåt annat EG event.

Var första gången jag var till Sand Valley och allt runtomkring (boende, restaurang, arrangemang etc.) var fantastiskt.
Flyttfågel i match är jättebra!
Mulligan funkar i bästboll men i scramble är nog inte helt lyckat…eller så bör antalet reduceras markant. (frågan är om scramble överhuvudtaget ska vara med på programmet…kanske 9 hål foursome eller greensome, med mulligans, borde vara där istället?)

Lite kluven gällande banan. Underlaget och håldesign är i mitt tycke riktigt bra, undantaget 9:an och 12:an. Greenerna känns inte som de är designade för den resort-bana som detta de facto är. Det funkar för oss som bara spelade match, men kraftigt ondulerade greener med djupa avrinningsytor på minst 3 sidor gör inte spelet så trevligt att man vill komma tillbaka.

3 gillningar

Jasså finns det ännu amatörer på denna resa? :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 gillning

Instämmer i allt som skrivits ovan.
Hockeyliraren fick revansch men till nästa år skall jag vässa liret lite till och förhoppningsvis utan förkylning..

3 gillningar

Håller som sagt med allt bra som sagt ovan. Stort tack till alla som jag spelade med som stog ut med alla min special slag. Några parkerade lite snett framför till höger och levde på hoppet :slight_smile:

1 gillning

Andra gången kom ju bollen bakom oss :grin: