Folktandvården i min by har haft stor brist på tandläkare i över 10 år vilket innebär att du bara får tid om det är riktigt akut - och då kan du ändå få vänta några veckor.
Bytte till den enda privata i byn för ett år sedan.
Fick rejält värk i en tand i helgen och fick tid direkt redan nästa dag hos min tandläkare.
Nu blir det rensning av rotkanaler och rotfyllning - men eftersom jag är 67 betalar jag bara 10 % av vad det skulle kosta dvs ca 650:- ![]()
- men eftersom jag är 67 betalar jag bara 10 % av vad det skulle kosta dvs ca 650:-
Vassegod
du blev blåst, max 1500,- förmodar att det var en privat som bara vill tjäna $ om folktandvård fylla på undetskott,….. jag vet för frugan har nu gått till å från hod tandis i 1 år nu, samt när jag för ett 1/2 år sen fixxade tandsten polering osv. 1350,-
Vet inte om du såg Folktandvårdens prislista? Tandsten och polering betalade jag ca 1000:- för.
Har inget kvitto som bevis (men snart dags igen) kostar väl typ 1600-1700 här nere för samma.
Har sån tandvårdsförsäkring. Kostar en slant men går plus alltid når som ruttnat även om det lugnat ner sig lite.