Dedikerad parkeringsplats på golfklubben

P-platser vid golfklubben är en rolig historia. På nån klubb vi gästade berättade en ny klubbchef att hans första åtgärd var att flytta styrelsemedlemmarnas reserverade platser till rutor längst bort på parkeringen.

Det hade blivit ett jävla gnäll, men hans motivering var att de hade så många förmåner ändå :slight_smile:

1 gillning

Varför ska de ha reserverade platser öht? Är det så ont om plats?

Dom slutade tydligen använda dem när de placerades längre bort. Antar att du har svaret där.

2 gillningar

Var en ego grej alltså.

Är det bara jag som VILL ha parkeringsplatsen längst bort? Jag väljer alltid den, och dessutom den som är längst ut på kanten för att få maximalt avstånd till grannbil och minska risken för dörrislag. Det kanske är tur, för mig, att elplatserna är närmast affären/golfklubben eftersom jag ändå inte vill stå där.

3 gillningar

Nu var det ju ett tag sedan du skrev detta Vattenmannen.

Måste vara en större klubb i människobyn som har råd med både klubbchef och styrelseledamöter med förmåner.

1 gillning

Jag kommer fan inte ihåg. Men tror inte det var Stockholm.

Dedikerade P-rutor bör följande ha: Klubbchef, Ordförande, Sekreterare, Kassör, KM-vinnare, Greenkeeper, vissa sponsorer. Mer än så är lite löjligt.

Edit: Jag tog bort styrelsepersonerna och GK:n. Styrelsen behöver ingen P, GK parkerar nog vid nån maskinhall.

På “min” klubb vill de inte att någon ska få utmärka sig… Speciellt inte om det blir någon som inte kör bil. Jag tycker klubbmästare herr och dam ska ha närmaste platserna.

Jag tycker på allvar att det är värt att det står en moped/mopedbil där något år!!! Någon måste ju anstränga sig och se till att gammal är äldst. Övriga anställda på klubben kan med fördel stå längst från klubbhuset.

1 gillning

Det handlar inte om att utmärka sig. För KM är det en liten belöning för vinst. För sponsorer en del i nåt sponsoravtal. För klubbchef etc ett sätt att ha en P utan att joxa, samtidigt som vanliga medlemspöbeln påminns om att det finns några som jobbar med att hålla klubben i trim.

2 gillningar

Om styrelseledamöterna sköter sitt styrelsejobb i klubbhuset så OK för mig. Men jag är tveksam att det faktiskt är så.

1 gillning

Jag håller med dig till 100% Jag tycker parkeringsplatsen är den största äran man kan få. Det är en fin gest att golfklubben vill uppmärksamma alla på att “här står mästaren/mästarinnan.”

“Men hur skulle det se ut när parkeringen är full och dessa inte är på plats???” Sk-t på dig! tycker jag till den som klagar!

Sen är måhända vissa funktionärer på klubben i behov av parkeringsplats men de är oftast bland de första på plats på vardagar och då är det inte fullt på parkeringen i alla fall.

1 gillning

Så ett gäng av de bästa platserna ska stå tomma säkert majoriteten av dagarna för att nån tomte har behov av att känna sig speciell?

Är väl sällan svårt att hitta parkeringsplats på en golfklubb?

Ett gäng… I min värld två.

Ta bort alla stora vinster i golftävlingar. Den största vinsten borde vara att vara bäst på golfklubben. Det tycker jag kan premieras. Men det tycker inte de som bestämmer på min klubb.

Tråden var svårdelad men prata dedikerade parkeringsplatser på golfklubbar här.

Det där med att klubbmästaren vinner en parkeringsplats har jag faktiskt aldrig hört talas om. Men jag har ju inte så stor erfarenhet. Bara varit med i Ljusdal och Gävle GK förut och tänkte väl aldrig på parkeringar. Vet inte ens hur det är på nuvarande parkeringar (vi har ju två banor).

Jag kan ju tycka att det är lite tramsigt att bry sig om sånt. Men alla är vi olika.

Man ska passa sig för att stå i de “bortesta” rutorna på Salem i alla fall. En enorm slice från mig i höstas for rakt ut på parkeringen och studsade två gånger innan den for över vägen mot 18:e hålet.

Klubbmästarnas parkeringsplatser är rätt safe.

Brollsta vet jag hade dedikerade platser för klubbmästare, jag tycker det är rätt kul.

I Tylösand har klubbmästare herr och dam (samt sponsornätverkets order of merit-vinnare) P-platser medan personalen har en helt egen parkering på baksidan. Jag vann putt-KM ett år och undrade var min P-plats var. Då satte klubbdirektören upp en skylt på platsen absolut längst bort från klubbhuset. Men, men … jag fick iaf en egen P-plats.

Undrar hur många av oss som skulle få parkera här?