Det är både lite roligt och lite fjantigt med km-platser. Vet inte riktigt vilket ben jag skall stå på.
Kul med vinst i KM som är mer av skrytkaraktär än pengavärde samtidigt fjantigt att någon skall ha parkeringsplats öht.
Lite som folk som reserverar plats på lunchen. Det hindrar ju bara.
KM-plats tycker jag är ett gammalt trevligt inslag. I övrigt kan man väl ha ett gäng personalparkeringsplatser så anställda kan komma till jobbet, åka på ärenden under lunch och sedan få en plats igen. Man kan väl ha ett gäng som kräver p-tillståndkort som på alla andra arbetsplatser.
På min klubb har KM-vinnare Herre och Dam de 2 närmsta P-platserna reserverade.
Helt OK och en värdig vinst tycker jag.
Personalen har en egen liten P-plats bakom klubbhuset.
Styrelsen har inga reserverade platser.
Vi har nyss byggt ut parkeringen och även satt upp ett antal laddstolpar + platser för husbil och husvagn.
Innan utbyggnaden var det rätt ofta P-kaos på helgerna och vid populära tävlingar - nu brukar platserna räcka till även om man kan få leta efter en plats ibland.
Nej. Om de som borde ha reserverade platser är “tomtar” så har klubben anställt fel chef. Och OM man tycker att det är jobbigt att gå 25 meter längre pga P-platser…så skall man kanske inte syssla med golf.
Ja det är ju bland det dummaste som finns. Då ska borden räcka åt alla som äter och alla som köar. Samtidigt. Blir ju tyvärr ett måste att göra likadant själv på såna ställen om man vill ha plats.
Fast just det här, tillsammans med att hugga nya kassor, på mataffären och liknande beteenden kan bli en annan egen tråd.
Vi hade ett litet helsike under pandemin. När “alla” skulle “jobba hemma”. Jag spelar oftast tidig morgon och åker hem vid 12-12:30, då stod det bilar i kö för p-plats.
Att ha reserverad p-plats för KM-mästare skulle på min klubb resultera i två tomma platser stor del av säsongen. Antingen ute och spelar på tourer eller är på sin skola i USA.
Kan eventuellt handla om att det är mer plats på dessa rutor så man kan ta sig ut med sina hjälpmedel också. Att “ha nära till entrén” är inte det primära alltid.
Det är egentligen den enda jag hört om som har en egen plats, utöver klubbchefen.
Personligen har jag sällan sett platser på GK som ett problem, jag har aldrig varit på en GK där det har varit fullt eller långt att gå från, i jmf med att man går 18 hål.
Att ha dedicerade platser för klubbmästare/klubbmästarinna handlar givetvis inte om att de ska gå kortare. På samma sätt som man sätter upp HIO-tavla och klubbmästartavla på väl synlig plats i klubbhuset är det ett sätt att uppmärksamma dessa.
Fast på min klubb får man inte utmärka sig. Inga parkeringar. Inga tavlor. Man tolkar att “jämställd och inkluderande verksamhet” innebär att alla är grå…
Jag ska givetvis poängtera att jag inte platsar på varken KM- eller HIO-tavlor eller parkeringsplatser. Jag är väl bara gammalmodig.