Datanörderier

1 gillning

Påminner om när man försökte få utvecklaren att inse att hans program inte funkar som tänkt och han försvar sig med att det ju gick att kompilera utan fel och därför borde fungera…

2 gillningar

:smiley:

Platsar i humorhörnan!

samma här lite långsamt…

Var har ni så bråttom för :slight_smile: Min PC går på trådlöst så det är inte lönt med mer än 250/250 :smiley:

1 gillning

Varför har du så bråttom, duger inte min setup?

3 gillningar

Jag har inte haft en ”dator” på hemmaplan på 4 år. Då la min MacBook av.

US Robotics med 56k6 flex va the shit när det begav sig. ATDT0431… :smiley:

3 gillningar

Mitt första modem var på 300 baud.
Minns vilket lyft det blev när 1200 bauds modem kom och man tyckte texten skrevs i raketfart på skärmen :grinning_face:

1 gillning

Yorkshiremenvarning: Teletype pappersterminal med 110 baud mot en Nord mainframe. Långsammare blir det knappast.

1 gillning

Ska flytta till datortråden…kanske?

ABC-80 med kassettbandspelare som lagringsmedium. Man hörde ettorna och nollorna…

1 gillning

Fast upp var det väl 75 (split speed)

Ja, snabbare var ju onödigt för du skrev knappast snabbare än så :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 gillning

Idag hade hastigheten gått ned till det jag betalar för igen, undrar vad som hände igår..

1 gillning

För mycket solsken?

1 gillning

Nä det regnade…

Funderade lite på elen i Spanien. Om det blir för mycket solel kan man väl trycka ut det i vindkraftverken? Så svalkar det skönt, det är ju varmt i Spanien.

1 gillning

Optimerade bash lite… som man gör.

alias l='ls -trlh       --color=always --time-style=long-iso -go | cut -c 14- | sed -E "s/^(\s*)(\S+)(.*)/$(tput setaf 12)\1\2$(tput op)\3/"'
alias h='ls -d .* -trlh --color=always --time-style=long-iso -go | cut -c 14- | sed -E "s/^(\s*)(\S+)(.*)/$(tput setaf 12)\1\2$(tput op)\3/"'
alias a='ls -atrlh      --color=always --time-style=long-iso -go | cut -c 14- | sed -E "s/^(\s*)(\S+)(.*)/$(tput setaf 12)\1\2$(tput op)\3/"'
alias d='ls -d */ -trlh --color=always --time-style=long-iso -go | cut -c 14- | sed -E "s/^(\s*)(\S+)(.*)/$(tput setaf 12)\1\2$(tput op)\3/"'
alias cp='rsync -ah --info=progress2'
alias x='xdg-open'
alias make='make -j'