Påminner om när man försökte få utvecklaren att inse att hans program inte funkar som tänkt och han försvar sig med att det ju gick att kompilera utan fel och därför borde fungera…
![]()
Platsar i humorhörnan!
Var har ni så bråttom för
Min PC går på trådlöst så det är inte lönt med mer än 250/250 ![]()
Jag har inte haft en ”dator” på hemmaplan på 4 år. Då la min MacBook av.
US Robotics med 56k6 flex va the shit när det begav sig. ATDT0431… ![]()
Mitt första modem var på 300 baud.
Minns vilket lyft det blev när 1200 bauds modem kom och man tyckte texten skrevs i raketfart på skärmen ![]()
Yorkshiremenvarning: Teletype pappersterminal med 110 baud mot en Nord mainframe. Långsammare blir det knappast.
Ska flytta till datortråden…kanske?
ABC-80 med kassettbandspelare som lagringsmedium. Man hörde ettorna och nollorna…
Fast upp var det väl 75 (split speed)
Ja, snabbare var ju onödigt för du skrev knappast snabbare än så ![]()
Idag hade hastigheten gått ned till det jag betalar för igen, undrar vad som hände igår..
För mycket solsken?
Nä det regnade…
Funderade lite på elen i Spanien. Om det blir för mycket solel kan man väl trycka ut det i vindkraftverken? Så svalkar det skönt, det är ju varmt i Spanien.
Optimerade bash lite… som man gör.
alias l='ls -trlh --color=always --time-style=long-iso -go | cut -c 14- | sed -E "s/^(\s*)(\S+)(.*)/$(tput setaf 12)\1\2$(tput op)\3/"'
alias h='ls -d .* -trlh --color=always --time-style=long-iso -go | cut -c 14- | sed -E "s/^(\s*)(\S+)(.*)/$(tput setaf 12)\1\2$(tput op)\3/"'
alias a='ls -atrlh --color=always --time-style=long-iso -go | cut -c 14- | sed -E "s/^(\s*)(\S+)(.*)/$(tput setaf 12)\1\2$(tput op)\3/"'
alias d='ls -d */ -trlh --color=always --time-style=long-iso -go | cut -c 14- | sed -E "s/^(\s*)(\S+)(.*)/$(tput setaf 12)\1\2$(tput op)\3/"'
alias cp='rsync -ah --info=progress2'
alias x='xdg-open'
alias make='make -j'



