“Cut onions”?
Förstod illustrationen, tyckte kopplingen till humor var svag!
Vi har olika humor (eller så har du humor och jag saknar…)
Det är inte humortyp utan nördgrad…
Roligaste i den här vägen var en spjuver tidigt 80-tal, första jobbet, jobbade nattskiftet på produktionslinje modell teknikergrej. Vi fick en gratis “måltid”, mysli, fil och nån plastinslagen macka. Och en kille gick iväg, kom tillbaka och något saknades. Han såg vilsen ut och då sa spjuvern “error 21!”. Om nån här grejar den blir jag lite impad.
Klassisk ABC 80 va?
Fanns ju även “Hittar inte filen. Den står kanske i kylen?”
Impad som sagt.
Trodde inte du var gammal nog för den.
Datorkurs på Medborgarskolan för lääänge sedan. Sen blev det ZX81, ZX Spectrum, VIC 20, VIC 64, Amiga och så PC. Morsans plånbok blev tunn.
Amigan var fantastiskt
Guru meditation.
Vadå var. Finns gott om demoscenegrejer till den fortfarande. Likadant C64:an är scenen stor på.
9 år gammalt demo av nåra svenskar…
Fint 500-demo av en norrbagge eller två
1200 060-demo.
Av svenska snubbar också.
snes
Dom här demosarna ha nåra år på nacken men det är mer jag som är rostig. Scenen frodas.
Kul. Ångrar fortfarande att min hamnade på tippen en gång i tiden🤬
Ska väl nån gång få ändan ur och testa att få igång den gamla ABC 80’n som står i en kartong på farsans vind
I avdelningen gammalt.
Nord med Sintran
CP/M.
'nuff said
CP/M 2.2 eller 3.0?
Vilken hade C128:an ? Isåfall den.
Fick mig Googlande. Konstigt att man aldrig hörde talas om Norsk Data, pluggade ändå på den kanske nördigaste utbildningen under senare delen av 80-talet. Tandbergterminaler var det enda norska jag kan minnas.
Cirka 1984 så bör ha varit 3.0 eller kanske tom 3.1.
ND hade nog sin framgång före det, tror jag.
Jag använde (med reservation för mitt minnes korrekthet så här 40-45 år senare) ND100 med SintranII och SintranIII mellan 1979 och 1983, under min gymnasietid.