Dagens runda

Första gången på mina tio år på mellanbanan som jag hamnade bakom en långsam kille som vägrade släppa. Inte kul. Han var stressad, jag var irriterad. Det hade kostat honom EN minut att släppa mig om ens det. Han hade flera bra tillfällen att släppa. Att folk inte får lära sig… men ok, om det är en gång vart 10:e år så.

1 gillning

Ensamspelare är ett otyg. :wink:

Egon

1 gillning

Nejdå, de flesta släpper snällt igenom.

På mellanbanan går det väl att gena om jag inte missminner mig. Då du spelar sen natt(tidig morgon) går det säkert att gena från 5:an till 8:an (eller hur nu hålen är) då det inte är just några andra på banan. Sedan kan du säkerligen komplettera och starta på ettan igen och gå ett fåtal hål.

Jodå, det finns andra ställen också. Men fan om jag skall behöva gå kortare.

Hoppar du över 2-3 hål kan du väl hoppa över åt andra hållet sen ?

Alla konstellationer är otyg, när de inte släpper igenom.

1 gillning

Första rundan sen Lundsbrunn, hade en greenfee biljett till Vallda liggande som jag behövde använda i år så det var bara att ladda med rejält med vatten och ta den 30-gradiga värmen vid hornen.

En rejäl svacka 12-15 men 72 netto blev det till slut ändå efter några magiska räddningar med puttern. Var längesedan jag sänkte så många meter putt.

I övrigt begriper jag inte hur den banan kan ta 1300 kr i greenfee. Det skicket den presenterades i var defenitivt inte värt de pengarna även om det är en trevlig bana. Lite kul var det också att se junioren som var med i bollen knata bak till backtee, vissa gånger var han så långt bort att han knappt syntes :grin:

4 gillningar

35p på västra, sänkning med 0,1 till 9,7

2 gillningar

Då behöll vi avståndet inbördes, mina 36p var värt samma sak.

1 gillning

En tredje person hade bokat in sig i vår boll. Mein Gott, vad han surrade. Typ hela tiden. Mental träning för mig.

9 hål med förkyld son. Han spelade bra. 49 slag. Jag är väl seminöjd med mina 44. Fanns både positivt och negativt.

Jag hade förtvivlat svårt med drivern men slog två pärlor på åttan och nian iaf. Tyvärr missade jag fairway med ett par meter i båda fallen.

Slog ett par fina långputtar och träffade greenen på båda par treorna. Annars var det en del lägen i ruffen som förstörde inspelen från lobwedge avstånd.

Jo och en socket också. Hamnade på fel fairway från tee och kände mig stressad när jag skulle slå för det stod folk på tee på det hålet jag befann mig på. Så ett potentiellt par blev en dubbel…

Ps. Slog ett av mina bästa slag efter comebacken också. Tyvärr på en provisorisk boll. En järnsjua in i vinden där jag låg lite mask bakom en skogsridå och slog en hög medveten fade som damp ner precis vid hålet.

Salems GK. Bajens KM. Frågor på det?

Vad hände med den säkra bogeyn på 18?

4 gillningar

Hade 0,8 meter till hål för bogey. Treputtade😂

Men vi spelade backträning, och då gäller inte min regel.

Hur gick det för Jonte?

Inget vidare. Hade yips och treputtade i stort sett samtliga hål.

https://tournament-site.golfgamebook.com/tournament/64482/

Bro Bålsta. De omåttligt stora och våldsamt böljande greenerna är inte my cup of tea, men alltid kul att langa fram några bra slag.

15 greenträffar och 36 puttar - på några greener hade jag nog tagit treputt om nån erbjudit det. På 16 låg jag lång höger och flaggan stod lång vänster så jag var tvungen att putta genom ruffen. Bra sugen på att dra en Parnevikare med lobbwedgen …

1 gillning

Inte många… Eller alldeles för många

Press-SM på Uppsala GK.

Sex över par efter fyra spelade, men treputtade iaf femman för mitt första par. Var på vippen att bryta, men bet ihop och spelade upp mig. Avslutade birdie-birdie och tog tredje inteckningen i vandringspokalen.

1 gillning