Dagens runda

Men asså! Kl 18:30, vindstilla och 24 grader. Bästa septemberkvällen. Min fairwaywood slog jag som en gudinna idag vilket gjorde inspelen på par 5:orna till hanterbara korta järn. Däremot duffade jag alldeles för många chippar vilket inte hänt på hela säsongen. Går att få igång bra igen, helt säkert.

5 gillningar

Nu spelar jag på en bana med betydligt mer rull än Bro Hof så även mina inspel på par 5:orna gjordes med korta järn ibland.

Hål 8 på Links var Drive+J9 och sedan på hål 15 blev det Drive+60*.

2 gillningar

Banorna är betydligt kortare nu än för dryga 20 år sen när jag senast spelade golf. Förr nådde jag kanske en par fem med drive+spoon. Nu slår jag drive+J5 och liknande på ca 450 meter långa femmor. Ja när jag träffar driven iaf. :roll_eyes::laughing:

Tror jag slår 30-40 meter längre med drivern nuförtiden. Då har jag ändå gått från 25 år till 47 år gammal… Moderna drivers är nästan som fusk. På den tiden styrketränade jag också en hel del.

Måste ta med mina gamla klubbor till rangen och kolla skillnaden.

Även här tom bana efter en shotgun. Tog ändå en bra stund, men kul att ha en av Sveriges bästa golfbanor helt för oss själva.

Sen var spelet kass. Sämsta scoren på flera månader. Men det får man ta.

1 gillning

Som vanligt otur vid trädrot :joy:

Jag har sån otur att om jag köpte en kyrkogård skulle folk sluta dö.

5 gillningar

Dagens runda är i farozonen. Skulle spela med min son 17:09. Nio hål eller vad vi nu hade hunnit. Men nu är han förkyld. Sån otur för hans lillasyster är hos en kompis ikväll så då hade vi haft “barnvakt”.

Kanske går några hål själv men jag tror inte det. Måste nog vila min armbåge också.

En 9 hålare.
Usel på o runt green där 8 inspel landade.
1 bättre än hcp är jag nöjd med då det ändå är ett tag sedans det lirades.

Hade ny sänkning på gång, men kraschen på slutet gav i stället en rejäl höjning – från 2,4 till 2,5 …

Dimmigt! En slog rakt så jag hittade boll rätt lätt ändå. Körde lite Saguto efter förra helgens debacle, gick i alla fall rakare. Hade nog fått 30 p med den svingen på Lindsbrunn. Gick just inte mycket längre.

Foursome PB. Tävling med fru Norrland.

Hål 1 på Castle i morse. Uppskjuten start, sen rasslade vi iväg som första boll, 2-boll, på under 3h. Underbart speltempo. 44 poäng och 83 slag, så jätteglad! Inger resultat många av er duktiga forumister skulle jubla över, men PB i slag för mig :blush:. Inte superbra från tee, men det var inte tillräckligt dåligt för att förstöra. Sju par sista 9 så nu sitter jag här med en liten GT och fingrar på scorecortet, glad i hela kroppen :heart::golf:

12 gillningar

Finns det en bättre känsla?

Jasså Lützendimman stäckte sig ända ner till huvudstaden. Fantastiskt vackert då solen ett par timmar senare bröt igenom.

Det blev 39 poäng. Det kostade en poäng att missa en 60 cm lång putt. Kanske min sämsta putt på hela säsongen.

Haha vill krama hela världen typ. I morgon blir det Stadium och troligen en snabb retur från glädjeruset :sweat_smile:

1 gillning

Skulle jublat

1 gillning

Två varv idag. Först ligan på Södra. Oinspirerad och oskön känsla i svingen. Nio bogey och nio par. Not so good, men blev iaf inte sist (bara näst sist).

Sedan ut med en gammal vän från förr och hans liga på Norra. Började direkt med en klockren drive som jag inte slagit sedan lektionen sist. Fortsatte med en lång rad sanslöst sköna bollträffar, några birdies (och tyvärr en dubbel på banans enklaste hål efter den enda dåliga driven på em). Limmade sjuan och gjorde min första birdie där i år. Kul

Mindre kul att träffa flaggan på tian och slå birdieputten hålkant ur sedan bollen sånär ändå gått i hål innan den spann tillbaka några meter.

Sänkning igen …

Den där missade korta putten kostade. Slutade sexa av 98. Hade blivit ensam tvåa utan den missen.

Vänta 20 år till så blir det svårt att nå in på 2 på par 5-orna om du inte kliver fram en tee.