Dagens runda

Sämst… 11 över sista tre, total genomklappning. Inte för att första 15 var så bra heller men några riktiga pärlor med GT2 levererade man så länge kroppen orkade svinga.

1 gillning

Gick en runda med hunden nu på kvällen. J-a kvällssol rakt I ansiktet. Såg aldrig var utslaget gick (tack och lov mitt i fw), såg inte andraslaget heller. Tyvärr hittade vi aldrig den.

Tydligt att (disk)bråck lönar sig. Men jag måste sluta försöka skruva bollen höger-vänster.

Lång dag på klubben med relativt bra spel på både Södra och Norra.

34 poäng (75 slag) i Korven och sedan 73 slag på Norra med Valley och jhenrikj som generöst nog lät mig sopa hem Köpenhamnaren med god marginal.

Massor av fina slag, men lite dålig utdelning och några slarviga missar här och där.

Nu blir det inget Tylösand förrän om drygt en vecka.

6 snabba i skymningsljuset, bogey, bogey, par, birdie, par, par. Kändes som det var behövligt att få slå några bra slag efter gårdagens genomklappning.

Idag spel på den P&P bana som finns i kommunen. Dumpade först sambon på hennes körträning. Väldigt förvånad över kvalitetshöjning. Väldigt tät och fin fairway och semiruff. Förklaringen robotklippning såklart. Tyvärr var inte alla greener på topp. Kala fläckar här och där men även cirka hälften av greenerna bra men med lite maskjordhögar.

Banan är väldigt rolig, samtliga greener har ordentliga lutningar. Det som stör layoutmässigt är några träd som finns i spellinjen.

Det egna spelet var blandat. 2 birdies, men ett gäng dubblar och en trippel gjorde att det blev 18 över par på 27 spelade.

Nansta förstår jag? Ja jag blev också positivt överraskad av skicket. En del roliga och spännande hål också. Händer mycket.

Men med allt det sagt så blir det ändå inte “riktig golf” av det om du förstår vad jag menar? Vissa inslag i layouten ger små marginaler. Var nåt hål där som var dogleg vänster och nedför som kändes sketchy. Och hål 18 förstås. Roligt att spela men kanske inte helt rättvist hela tiden.

Men spelar men där flera varv så lär man sig väl hur man ska spela…

Järvsö

Trodde du bodde i Hudiksvalls kommun? :wink:

Ja i Järvsö var vi också. På midsommardagen. Tyckte den var i svåraste laget faktiskt men en del roliga hål absolut.

Det golfmässiga “boendet” är dock i Ljusdals kommun.

Gårdagens 9 hålare visade känd “fakta” uppehåll från spel ökar antalet sämre slag markant, närspel ner i källaren. Toppade utslag, duffade inspel, 3 puttar osv
Dock 3 bra slag tog jag med mig.

match mot kamrat på Viksberg, som troligen har Golfstars sämsta greener.
Spelade faktiskt ganska bra, men det var säkert 5-6 ordentliga hålstrykare där bollen byter riktning på hålkanten. Inte sällan i en fart där känslan var att den borde ha gått i.
Förlorade matchen till en välspelande kamrat som gick under sitt par, jag gick två över.

Men hål 17 på viksberg kan vara ett av sveriges sämsta golfhål.

1 gillning

dom skulle grävt ner i uppförsbacken och lagt green för en lång par tre
flyttat fram teena

Egentligen skulle väl inte tee´s flyttas öht om man gör det till en par tre med en ny green, men vill man ha greenen kvar, då behöver man ju en “del” massor… Milt sagt.

Två varv på puttbanan, ett som inspel och ett ”på riktigt”. Skjuter +8 på sista varvet med två enputtar det är verkligen inte bra. Man straffas fick hårt på vissa hål om man går kort och det är väldigt ondulerat. Jag sköt +2 på Visby GK’s puttbana i somras men det var så mycket lättare. Grym lunch oxå. Och leksakstraktorer med släp som barnbarnet kunde härja med.

Booring😴

Nästa år får det bli med klubbor och boll

6 gillningar

Är det greenfee på den?
(43 puttar i söndags på Bro-Bålsta…)

Verkar vara 300kr och gäst till medlem 150kr. Tidbokning i Min Golf (eller på plats).
Vill du ha sällskap och rabatt så säg till :slight_smile:

En 70:a med mersmak men ändå inte. - 2 på p5 och even på p3, p4.

4 birdies, 2 bogey och resten par. Missar 3st 2.5m för birdie på 15-17 och avslutar med bogey efter en j7 på 180m i vatten där jag missbedömmer vinden och får en brutal studs. Dock hade jag på hål 2 och 8 gjort birdie från knähögt gräs så det kanske jämnade ut sig. :hugs:

2 gillningar

Ett bra räddat par på ettan. I vänster fairwaybunker, upp på fw, in på green och i med putten. Slog en tveksam drive på åttan och hittade inte bollen, sen blev jag slagrädd och skulle försöka styra bollen bort från djungelruffen och de djupa fairwaybunkrarna - utan framgång.

Kul med tips från en Major-vinnare också.

3 gillningar