Bra slagen järnåtta som vinden stoppade och som pluggades hårt i de i övrigt mycket bra och välskötta bunkrarna.
Dagens slag var en lobbwedge på 14 som sånär landade i hål. Räddade paret efter att ha spelat väl mycket safe ut till träden på vänsterkanten från tee.
Spelade iaf hem en lunch som inmundigades i Halmstad Golfklubbs restaurang – en makalöst god grillrätt. Yummy!
Bra lirat! Jag kände det va på gång sist men blev bara massa par och bogyes (förutom en elak trippel på 17:e) … inget som ville slinka i trots bra chanser. Sånt stör mig
Säsongens första 18-hålare.
Trots rejäl värk i skuldra,axel,arm så satt spelet bra till att börja med. Trots usla greener var det 38 slag ut, fortsatt bra långt spel på 10:an och 11:an. På tolvan kom första rejäla missen med dagens första quickhook på inspelet, ingen större skada skedd, bogey i scorekortet. På 13:e, 14:e och 15:e var det en quickhook per hål, 4 över par på dessa tre hål. De sista hålen kom det bra långa spelet tillbaka och det blev näst bästa rundan på tre år.
Med tanke på greenernas kvalitet var 81 slag väldigt bra.
Trots en rygg som gör att jag känner mig närmare 80 än 50 så lyckades jag harva mig runt 18 hål idag med 2 birdies, 2 bogeys och 1 eagle för att sluta på 70 slag.
Och det var dessutom en eagle utan att använda drivern, 2 st 19-graders hybrider och sedan en putt från ca.5 meter.
Tävlingspremiär, quickhookarna påverkade en del men ändå hyggligt nöjd. 84 slag (netto 73) är ett normalresultat. Ser man ur ett matematiskt perspektiv har jag låg standardavvikelse på mina rundors resultat.
Sånär eagle på elvan, närmast hål på 16 och så en galet skönt pressad sandwedge förbi flaggan på sista, backspinn ned till hålet och så i för en birdie.
I dag blev det 5 hål på hemmabanan, kändes bra i ryggen men jag höll mig till min plan och lyckades motstå frestelsen att gå fler hål.
Nu blir det fortsatt rehab och känna efter ett par dagar innan det blir det är dags att testa 9 hål om allt fortsatt är bra.
Spelet? Ja det var bogeys för hela slanten men det kändes underordnat.
Fyyyy faan… Att det kan gå så dåligt… Hade en känsla som inte var bra redan på rangen. Personalen på plats gjorde inte stämningen bättre när kamraten som skulle hämta ut bilen fick ett “tillrättavisande”.
Hursomhelst, en blåsig runda. Det var såklart några utslag som satt, men generellt höga slajsar… Rundan hade med lite puttning med flyt uppvisat ett betydligt bättre resultat. Hade väl 4 koppsnurrar, och nu har jag testat för året den femte modellen, och nu är jag inne på farsans gamla macgregor av en halvmånemodell alá Scotty camerons Del Mar… Den måste vara från 80-talet… Den har känts bäst hittills trots att den är otroligt tå hängd.
Nåja, upp i sadeln, och nästa runda ska bli en riktig fokusrunda, Inget slarv!
… eller gårdagens, spelades med 2 Holländare i bollen.
Mannen hade handledsbindor med skena på vardera arm. En sån där träningsmanick som hindrar handlederna från att överanvändas.
Han hade iofs. problem med handlederna … men ändå.
På 4:e hålet slog vi från samma tee och då tog han av sin headcover på en j7. När jag såg greppet kunde jag läsa… Odyssey.
Nio hål. Låg två över par efter åtta hål, trots lite slarvig puttning från start (tre raka bogey). Sedan fick jag för mig att jag skulle slå en draw med drivern på nian. Mycket draw blev det, i princip en hook. Skogen tog bollen. Jaja, jag är mest nöjd med wedgar och korta järn. Slog dem rakt.
I vanlig ordning, en normal vardagsrunda på kvällen. Det blev 10 hål, mycket folk på banan. Gick ut på 10:an strax före kl 20.00, efter 16:e spelade jag hål 1 till 3.
Det långa spelet var bra, 6 greenträffar, 3 hål där jag hade bra chippläge, på det hål jag inte var i närheten av green på rätt antal slag slog jag ett bra inspel och hade 2 meters parputt. Med bra greener och bra puttning hade det varit 2-3 under par. Förhoppningsvis var det säsongens sämsta puttning. +8
Var nere på rangen igår för att försöka få ordning på något innan nationaldagsrundan…
Nu öste jag på, slog hårdare på bollen, inget j-a mjäk eller försöka göra massa saker pga vind mm.
Och hoppla Kerstin, rakare och mer precisa slag… Tom puttningen gick bättre.
Så, nu ser det ut som att man ska komma runt den 6:e
Om någon har en liknande i stockholmsområdet som skräpar, DM’a mig… den behöver vara 35" minst.
Spelar märklig golf just nu, det som har varit en stark punkt, utslagen, svajjar, men istället har andra delar klickat bättre, närspelet.
Går på 81 bto med 4 FW och 8 GIR med 33 puttar, och många flera såna som stryker kanterna.
Men, nu tror jag att jag har hittat modell på putter och ser fram emot en uppdatering av år på tillverkning. Men, jag ska inte säga att jag inte tänkt tanken på att bara byta greppet…
Härom veckan en 4 hålare.
Regn i luften.
Hål 1o2 sög, regnet i luften blev mer av regn.
Hål 3 bra drive(par,5:a) eagle putt från 3m, regnet har ökat. Plockar upp bollen o vandrar till 4:ans tee. Birdie putt från 2-3m plockar upp bollen o vandrar till parkeringen, regnkläder o paraply var torra o fina där de hade lämnats …hemma.