I går roade jag mig med med att fyr-putta från 6-7 meter. Tuff flaggplacering där man inte fick passera hål.
Tack och lov var det en par 5:a så det blev bara en bogey men sved ändå. Scheffler-vibbar!
78 slag trors en klantig trippel.
I går roade jag mig med med att fyr-putta från 6-7 meter. Tuff flaggplacering där man inte fick passera hål.
Tack och lov var det en par 5:a så det blev bara en bogey men sved ändå. Scheffler-vibbar!
78 slag trors en klantig trippel.
… gick på tröga greener och med motvind på helt fel hål (eller tvärtom då, medvinden hjälpte verkligen inte när den var i spel). Kul att man har koll på trä5 från fw. när de behövs för inspel. Extra kul när man slår den rakare än vad medspelarna slår sina långa järn.
3 GiR, 2 birdies, 26 puttar - 76 slag.
Egon
Började bra, men fick lite nackspärr på slutet. Ändå nöjd att jag skolkade från kontoret en sån här dag.
Fln birdie på ettan, men huggormen högg snabbt och skoningslöst på tvåan. Bra drive, layup med järnsju till 78 meter och en lobbwedge sånär i hål. Tyvärr efter att först ha råtoppat en boll över vägen. En missad putt på fyra ”inte större än en stor fisk” och så femtimmarstempo så det blev skräp idag. Och både nackspärr och ont i ryggen.
[Slut på gnället]
Åkte norrut för att spela golf. Jag kommer återgå till att åka söderut.
Todays yoga pose is Downward Spiral?
Det gick sämre och sämre?
Dagens runda var klafsig och myggig
Hänvisar till scorekortet ett par inlägg upp.
Det är min FB som är koko då jag kör på paddan
Dagens runda blev två hål. SMHI prognos sade uppehåll. Så blev det inte.
Birdie ettan, par tvåan. Sedan hemåt. Orkade inte trodda runt i blötan.
Gör också så nuförtiden, är vädret för dåligt så åker jag hem om jag inte har någon långväga gäst att ta hand om.
Är det risk för regn bokat jag av…
#våga-vara-finvädersgolfare
Tre rundor KM i helgen, top 20, ett bättre resultat än förra året trots sämre score.
Hur många som till slut presenterade en finalscore, 17…
Lång bana, blöta fairways utan rull, snabba greener med svåra flaggor toppades med blöt tjock ruff och hårda bunkrar.
Jag tänker absolut inte skylla på något, men jag är tämligen säker på att om underlaget inte varit plaskigt på fairway hade jag kunna slå bollen aningen bättre och KANSKE kunnat ta någon placering. Men helgens spel var ett wake up call att hantera alla situationer bättre, man kan inte knacka i en halvmetare på skrå utan att vara lite uppmärksam. Nästa sak är att det handlar mycket om att inte göra tripplar eller värre, ligger man i trubbel, ta medicinen, ta medicinen och ta medicinen. Otroligt tydligt gjorde jag det när jag ligger mask i ruff och tar beslutet att slå över träden ut på fairway, Hade det gått som jag hoppats hade allt varit toppen såklart, men nu från den frodiga ruffen träffar jag givetvis en gren, och fortsätter hacka i skogen istället för att i läge 1 slå ut mig med ett fritt läge mot green.
Nåja, mör i kroppen har jag iallafall deltagit och förhoppningsvis lärt mig nåt.
“Fast undrar om det inte går att skruva den vänster och sedan låta vinden låta den driva höger”…
Take your medicin är svårt
Är det lika galet med mygg annorstädes som i Uppsala? Söndagens runda präglades av kräken…
Exakt… Mycket, tyvärr.
I mitt fall på kyssinges hål 4 blev det otroligt påtagligt med en kringla som följd.
Utslag vänster., ligger förbi vattnet vänster, kort om skogen.
“Den kan jag slå över” - ICKE.
Väl i skogen träffar jag en rot, sen en sten, sen ut på femte kort green…
Med tanken väl grupperad i huvudet hade jag haft ett tredjeslag mot greenen. Visst, längre än det sjätte slaget efter hjärnvurpan, men väl inte per definition svårt.
Utanför FW var det en del på Kyssinige.
Återställ våtmarkerna, naturen har lyssnat på miljöterroristerna.
Idag sidbyte, 9 hål från höger.
Tyckte att allt funkade dåligt men det blev ändå ett resultat på handicap efter 3 par och 6 bogeys.
Gjorde analysen som jag alltid gjorde för några år sedan. Var tappar jag slag gentemot par ?
Utslag (Driver,Spoon,MW5) : 1,6
Transportslag : -0,1
Inspel: 1,4
Chip/Pitch: 0,2
Putt: 2,9
Jag hade en tydlig trend på utslag. Alla 7 var draw eller hook. Det är ovanligt, det brukar alltid komma några pushar och pushslicar.