Dagens runda

Gick fram på röd med frugan och tänkte krossa banan. Ja, ja. Jag drev iaf 18 och tvåputtade för birdie.

Står åxå litet närmare bollen. Slår bollen väldigt mkt bättre än för två veckor sedan. Vi får se hur länge det håller i sig. Efter 35 års spel gör jag mig inga illusioner…

1 gillning

Får mig att tänka på det gamla golf-skämtet.

-Du, nu har jag sett vad du gör fel.

• Vad då?

-Du står för nära bollen. Efter att du har slagit.

1 gillning

Som vanligt är det inte många spår av något som kan kallas golf. Ont i höger handled fick jag också. Nu är det snart fler kroppsdelar som gör ont än som inte gör ont.

Nu känns det igen som att det är dags att lägga klubborna på hyllan.

För mycket svampplockande,blåbärsplockande,lingonplockande sätter sina spår.

1 gillning

Jag tror det var begravningen av gamla katten som lämnade jordelivet i vintras och legat i frysboxen sedan dess som orsakat ontet.

Spöade ArnePalmer i match på Salem. Hamnade 2 ner efter två första hålen. Tre delade efter det innan jag vann 6 o 7.

På 10:an gjorde Arne birdie och återtog ledningen men jag kvitterade direkt på 11:an.

Delat på 12 o 13 innan Arne tog ledningen på 14 via par mot bogey.

Jag kvitterade på 15 och tog sen ledningen på 16 via par mot bogey.

På 17 slog jag årets bästa slag för min del. En J4 från 178 meter svepte vackert över greenbunkern, landade perfekt och gled in 4 meter från flaggan. Missade birdien men vann ändå hålet på par.

Alltid otroligt trevligt att lira med Arne!

1 gillning

Det är märkligt att efter 20 års spelande av denna idiotiska sporten fortfarande få aha-upplevelser.
Ja rundan gick bra😃

3 gillningar

Stabilt o första under 80 i år.
En svingtanke hela rundan: höger armbåge SKALL in

Har inte kommit igång med vänsterspelet som det var tänkt.
Det blev en vanlig usel-runda från höger.

Har nog aldrig slagit sämre med järnklubbor.

Sista hålet var symptomatiskt. Hade dryga 90 meter kvar till flaggan och lite medvind. Då jag inte träffat bollen speciellt bra tog jag till ordentligt med klubba. Klubban som jag räknar med skall gå cirka 100 meter valdes. Jag tycker jag träffade skapligt, strax före green är det vattenhinder och väldigt förvånad såg jag bollen dimpa ned där. Cirka 70 meter blev slaget. Har jag verkligen tappat 30 meter i slaglängd sedan i våras ?

Om du har ont av det är det väl lika bra att lägga klubborna på hyllan för säsongen?

Uselt spel med omväxlande duff och råduff. Blä.

Avbokade. Massor av regn i förmiddags o blöt bana. Det blev Osso Buco och ett schysst rödvin istf golf

1 gillning

Jag har inte mer ont när jag spelar golf än när jag inte spelar golf, däremot finns det väl stor risk att jag lägger klubborna på hyllan för gott av andra anledningar.

Men då är anledningen att lägga av för att jag blir märkbart sämre för varje säsong, på gårdagens runda slog jag inget järnslag jag var riktigt nöjd med, det har tidigare varit min styrka att nästan alltid ha bra bollträff med järnen. Det som varit kul med golf är det märkliga att man vissa dagar slår många bra slag men andra dagar går det sämre. Nu när man bara slår dåliga och “dåliga” slag kan det vara.

Kanske läge för en swing overhaul som alternativ till hyllan?

Har en äldre något avlägsen släkting, 86-87 år som också spelar på Upsala. Träffar bollen klockrent hela tiden fortfarande. Slår inte så långt men träffar bollen otroligt fint. Spelar massor. Där kan jag se mig själv.

Slog själv bollen bra under 00-talet, sen har slicen ställt till det. Men jag ser klara förbättringar, och känner definitivt inte att jag är för gammal för bra golf.

Att göra om svingen tar nog mer tid än jag är beredd att lägga. Ska ge vänsterspelet en chans, då inbillar jag mig att det en längre period kommer att vara förbättringar i spelet när man börjar om från början.

I sol och värme på Golfarenan med mörka moln runtomkring. Det blåste upp rejält så på femman, normalt en järnsexa eller järnfemma blev det en drive (peggad lågt som ett järnslag) upp i greenkant och en duffad chip till halvmetern för ett enkelt(?) par.

Irriterande dock att bilden min kompis tog visar hur jag har vikten kvar på höger tå. Kanske därför jag duffat så våldsamt på sistone.

3 gillningar

Skruvade upp drivern från 9 grader till 10 grader. Klart trevligare bollbana då. Att en ynka grad kan ha sån påverkan.
Spelet var varierande :wink:

En chip som är duffad på riktigt kommer inte ens in på green.