Dagens runda

Äntligen fick jag en runda där det stämde.
2 birdies, 8 par, 6 bogies, 1 dubbel och 1 trippel.
43p, surt bara med trippeln på 18e och att mina “kamrater” inte höll koll på var min boll tog vägen. Jag fick springa tillbaka och slå en ny…

2 gillningar

Släpp sargen!
Enjoy the game!
Bra runda!

Trippel på ettan eller 18? Same-ish

18…
Transportslag med j7 som trycks höger ut i vatten. Surt. Skulle ha gått för green från 200 ist

1 gillning

Det var ju det 200m slaget vi väntade på :slightly_smiling_face:

Eller ja, du tänker på trean. Du få slå drivern mer än en meter i höjd så vi ser den bakom lilla kullen nästa gång :wink:

1 gillning

Första 18 hålaren för året med polaren i söder, på Kalmar, scramble, bra det, varannat slag var ok

Kids o kids… Jag vet att jag skrev det men 13-21 är det på juniortouren.
Svårt med åldersuppskttning nuförtiden men det var inga småbarn utan de flesta gissar jag låg runt 18-20. Man fick iaf. vända bort blicken en hel del.. för att inte skämmas.

Nåja, ungdomar som inte förstår går att lära.
Fast här snackade vi riktig tour-stämning. Jag tror att de värsta är föräldrarna faktiskt. Aldrig sett så många ”real housewife’s” på en golfbana förut.

Egon

1 gillning

Nio idag. Hann in precis innan regnet kom.
Sex GIR.
Två :bird: och fem tap-in för par.
Lite trams på ett hål (bogey via enputt) och dubbel på en par3 då utslaget hamnade illa till.

37 slag. 15 puttar.

Äntligen riktigt bra spel!

3 gillningar

Plötsligt händer det. :face_with_hand_over_mouth:

Egon

14 gillningar

Grattis! Vilken bana?

1 gillning

Såg att banan i princip var tom idag också så jag åkte dit och körde 9 hål själv på 1h och 15 min.

Spelade faktiskt bra om man bortser från drivern. Kommer köra med spoon tills vidare och ev köpa en mini driver så småningom.

Annars kändes det bra med järnen och närspelet osv.

1 gillning

Alvesta. Jättebra men lite tröga greener. Det rullade dock ut. Tog emot bollarna bra.
Hade en trött dag med slagen men hade alla utslag utom 1 mitt i. Järnen var under all kritik så på nämnda hål klubbade jag upp, drawade lågt över en bunker och called it. ”Den är i”. Sist iväg från tee (ölburk, handske, fjärrkontroll) så hörde jag de andra säga… ”var fan är den tredje bollen”. Kompisen fick äran att kolla i hålet. :rofl:

Egon

1 gillning

Alvesta levererar en gång till…. Kul! Är det din första?

Andra… 17 år mellan.

Egon

1 gillning

Anständig
Cleanat bunkerslag kostade några slag

Får lov att (nästan) parafrasera Ulf Lundell - “En inställd runda är oxå en runda!”. Hamna lite fel i vätskebristsbekämpningen! :roll_eyes:

2 gillningar

Det där är väl just att parafrasera? :grin:

1 gillning

Egentligen är det en massa andra muppar än Uffe som jag hört säga de bevingade orden, och sedan hänvisat till honom som källan! Men ok! :grinning_face_with_smiling_eyes:

Arlanda stad, Nya banan. En hel del bra slag och lite blandat förståss. En socket rakt ner i vattnet på 13 imponerade inte men några par blev det iaf. Flygplanen på väg från Arlanda flyger över oss titt som tätt men jag störs inte. Den rätt usla bilden i mitten är SK903 ARN-EWR Airbus A330-300 :blush:.
På hål 15 blev jag sugen på hotellfrukost och paxade frukostkasse i To good to go-appen från Scandic Arlandastad. Boxen var det största jag sett kändes som den vägde typ 1 kg. 49kr, ett fynd.

3 gillningar

Vibban tidig rond mot Alien som inte håll i klubbor på 14dar
Lagom fuktigt och varmt. Skönt.med sommar. Skön vinst