Dagens runda

Hetaste rundan i mannaminne. Drack sex halvliter vatten och en GT utan att pinka en gång. Som vanligt spelar jag dock bra i shorts.

Simma och Orlimar är redo!

1 gillning

Som vore man i Skottland…

4 gillningar

+3 på Degebergas 9-hålare. Rätt svår. 4 av hålen är 145-160 meter med små greener. Konditionen är sådär. Men efter en dag på Haväng så var det allt som hanns med.

Avslutade med några bollar på rangen. Varför har inte banor hemmavid grästee på rangen? Det blir ju nåt helt annat än matta.

1 gillning

Foursome med fru Norrland. Mein Gott, så illa jag spelade. För varmt för mig. Värmen kan väl ha påverkat lite men så illa som idag är det inte kul att spela. Frun lirade rätt schysst o puttade bra.

I morgon nio.

Söndag Tvåmannascramble.

Tre birdies, en chip-in på fyran (chippade i för par på sjuan också), limmet på bilden ovan och drive-träsju upp på elvan. Sen en massa skräp, men så är det nu när jag inte längre har fokus på golf.

Aldrig kul när man sänker sin partner

Salems GK start vid 6:30 paradisiskt

2 gillningar

Tidig morgonrunda på Hylinge 06:00(Söderköping)

1 gillning

Femti bollar på rangen i +30. Straffet för det paltiga spelet i går.

1 gillning

Äntligen! Så kul att vinna - det var länge sedan.

1 gillning

En riktig katastrofrunda på DM idag, misstagen är vansinnigt dyra och får inte riktigt något tillbaka heller.

Får försöka ta med mig känslan från min nya FW-7 till morgondagens runda, fick hyfsat bra träff på den från tee på 18:e. :smiley:

Gårdagens kvällsrunda. Borde stannat hemma.
Hål2 slår boll i vatten, hål 4 boll i vatten,hål 6 uselt bunkerspel.
5 Gir:)
Fick inget gratis, puttade mindre bra spel runt green sög, utslag svajade, järnen var dock i hyggligt glatt humör, mao allt var som vanligt..

Inte bara dåliga slag idag. Dvs ett steg i rätt riktning.
Bästa slaget? Drive över skogen på 18:e. Hade 165 meter uppför, över tallar, kvar till mitten av green på parfemman. En j5 då. Hook. Godnatt!

Men det är varmt som f-n. Gick 3.5 liter vatten invärtes och två liter utvärtes.

2 gillningar

Ojojoj, skulle du och jag spela tillsammans, då misstänker jag att det kan bli en del orerande om vi får vänta.
Jag klarar inte av långsamt spel, det är min sanna akillespunkt inom golfen, den är värre än min puttning… Jag har på kamraters inrådan börjat med något på tee, typ att småchippa lite. Så nu när det börjar köa på sig säger dom: Nu är det kanske dags för Nordan att chippa lite, då vet jag att det märks även fast jag försöker att inte visa… det funkar lite.

Fast det där med att scramble går långsamt är ju ändå märkligt, för det är ju att gå fram till en bra placerad boll och slå nästa slag, inget direkt letande och att vänta på alla olika lägen för de tre spelarna, puttare 2 har ju en aning om linje/fall osv, men ÄNDÅ tar det ju längre tid än en normal treboll?

Semestervecka, spel på Riksten, knixiga Ljusterö och Viksberg, varmt som helvetet, men jag gillar ju värme så man ska väl knappast klaga på det faktumet.
Det går upp och mer och känslan är att jag spelar bättre än jag scorar. Puttningen är ju risig såklart…
Riksten: 80 slag, 37 puttar
Ljusterö: 80 slag, 34 puttar och troligen det närmaste jag kommit en HIO. Perfekt wedge, en studs, träffar pinnen och studsar 2dm vänster.
Viksberg: 87 slag, 37 puttar. Min golfstar nemesis, gjorde ingen besviken den här gången heller.
Vet inte riktigt vad det är men något är det. Men de greenerna och de flaggorna gör att man behöver sätta bollen på green på ganska exakta platser, vilket jag inte kan alla gånger.
Eagleputt på ettan i ett fullkomligt omöjligt läge = par
Fem bunkerslag (4 greenbunkrar), räddar en!
Men mest otur såklart…

Tidig start på Hylinge 05.50 och rundan tog tre sköna timmar för tre gubbar! Spelet var med beröm godkänt!

3 gillningar

Scramble-spelare ska ju leta lika mycket som övriga dödliga efter sin slitna Pinnacle som de slagit ut i högräset.
Att lämna bollen finns inte på kartan.

När sen spelare A i 4-gruppen trycker i väg en spoon på 205 meter och landar perfekt på green på andraslaget på en par 5:a ska givetvis de övriga i bollen slå ändå, även om deras maxlängd är 160-170 meter. Det kan ju gå…

2 gillningar

Svarar både dig och Nordan med det enkla… läs vad ni själva kommenterar.
24 slag (3-manna) för ett idealpar tar längre tid än 16 slag (bästboll), 10 slag (greensome) etc.
Hittepå om att leta boll och annat var ju precis den skröna som motbevisades… :flushed_face:.

Egon