Dagens runda

Lagkamraten värmer upp . Jag värmer upp.

5 gillningar

Brun läsk, a.k.a. sportdryck.

2 gillningar

Blev en “stabil” 87:a idag på förmiddagen. Fattar inte att det ska vara så svårt att sluta göra grova misstag. 5-10 slag färre borde vara möjligt men är det inte… Är väl ändå halvnöjd över att jag lyckades spela på samma boll i ganska många hål och faktiskt fick ihop nån slags score. Det fick jag inte när jag gick 10 hål själv på Söderby i måndags kväll.

Vågar inte slå igenom slagen med de långa klubborna och vrider över till pull/hook lite för ofta. Blir för mycket händer och passiv kropp. Många rädslor i huvudet…

Men allt från järn sju och ner är det bra tryck i. Lyckades till och med slå över greenen med järnsjuan på två hål. Har hittat 10-20 meter extra som jag inte riktigt är van vid än. Tycker även att närspelet är helt ok. Kan slå wedgar utan att vara rädd för sockets osv. Det är faktiskt helt otroligt skönt.

Kuriosa. Jag och min kompis fick sällskap av en plushandikappare första nio. Han hade spelat på heltid i flera år förut på svenska touren innan han gav upp och flyttade till Uppsala för studier. Nu var han lite sugen på att satsa lite igen när studierna var avklarade. Man märker ju hur jäkla duktig man kan vara även om han inte scorade fantastiskt.
.

Jag ser inte varför man inte kan göra båda uppvärmningarna :wink:

Dom är så.jävla kinkiga om man går med ölen 2 meter mot puttinggreen i det här kontrollsamhället.

1 gillning

Som en kamrat skrev nyss:
Sommar, semester, perfekt väder, en timme med båt genom skärgården med 19-årige sonen. Fan vad nice med en öl.
NEJ ÄR NI GALNA, KLOCKAN ÄR FÖRE 11.00. NI HAR PROBLEM VI RINGER SOC.
I DET HÄR LANDET ÄR ALL NJUTNING BELAGD MED SKAM.

3 gillningar

Bara ta av sig klockan, problem solved.

2 gillningar

It’s always five o’clock somewhere in the world

1 gillning

It’s always gin o’clock somewhere.. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Mitt dåliga fokus kombinerat med omväxlande långa och korta (och sneda) slag är ingen succé för scoren.

2man scramble på par efter 9 och hungrade efter mer. Vi slängde i en birdie på 10, 13, 14 .. sen mitt på fw på 15 kom blixter och dunder och allt regn i världen föll över oss. Vi stod under paraplyer i en träddunge i 10 minuter eftersom vi tyckte dom va larviga och tänkte att det drar över. Sen blev det swimmingpool på fairways och greener och jag skyndade mot bilen. Vid bilen var det 15cm vatten så var man inte blöt innan så blev man. Det haglade förresten en stund också.
Lämnade inte in scorekort, åkte hem.

Inga riktiga vikingar där inte…

Verkligen inte. Vädret var ungefär som när prällen spelade golf i caddiechack.

… var en greensome i stekande värme.
Första järnslaget slogs på hål 4, ett transportslag med järn på hål 5 och sen ett korthåls-järn till på hål 6.
Slog tot. 4 jjärnslag och 3 wedgar in mot green.
På hål 8 valde vi min spelpartners kortare utslag … och det var det enda han bidrog med från tee. :rofl:

Egon

10-18 på Hedemora GK. Vilken pärla. Har ni inte varit här så åk hit. Sveriges bästa 9-hålare enligt @Primus och jag kan nästan hålla med.

Vilka vyer. Och roliga hål. Dock för snäll slope. Lirade med trevlig medlem som guidade mig till 23 poäng.

1 gillning

Idag var det en toppendag på banan.
Jag toppade nästan alla lite längre slag.
Som tur är var det tämligen torrt på banan och drivarna som höll sig en halv till en meter över marken blev ändå skapligt bra.

Värre var det med de toppade wedgarna, de blev inte så bra.

Bra drag idag. Många långa slag, men fel klubba då och då.

Här var en järnsjua in i vinden ett par klubbor för kort. Bra tvåputt iaf.

Dagens slag, en sandwedge från 86 meter in i vinden. Carry en meter förbi hål och spinn tillbaka sånär i för eagle. Och jag som aldrig gjort eagle på femman på Norra.

Bra tryck från tee på elvan, men jag är lite osäker på vad jag ska slå från 190. Bromsade in i min 20,5-graders fw (träfem uppskruvad 1,5 grad) och släppte bollen höger. Sånär up’n’down därifrån var inte fel. Överlag slog jag massor av bra räddningsslag idag.

Den pärlan på 14 satt fint. Tunn träfyra precis kort greenbunkern, lobb till metern och i med putten för birdie – på andrabollen (högersläpp från tee).

Ett par andra fina slag. Järnfem på 15 och drive på 17.

Inte mycket att skryta med scoremässigt, men första sänkningen på en månad!

1 gillning

Årslägsta, både score och numera även Hcp.

4 gillningar

Idag spelade vi nio och hamnade (vi fyrboll, tre H och en D) bakom en treboll med det man kanske kan tänka sig är “Martens damer”. De tappade stadigt på framförvarande och var inte direkt blixtrande snabba att slå eller putta. Gissningsvis låg de ungefär ett par4 bakom framförvarande, när de var på nionde.

Long story short: Det gick inte såå långsamt ändå. Vi knäppte av klockan på 2:04 efter nio hål.
Sensmoral: De borde kanske släppt igenom, men farten var trots allt acceptabel. Jag är usel på att koppla bort långsamma(re) spelare/bollar som ligger framför. Bra mental träning för mig, alltså.

Hur jag spelade? Hyggligt. Hade bunkerclinique på trean när jag försökte skära bollen högt och mjukt istf att bara skopa ut den utan finess, men annars helt ok. En birdie. Puttade och chippade godkänt. En 230-240 drive på fyran, med lite hjälp av medvinden samt att tee ligger några meter högre än fw.

1 gillning