Dagens runda

Idag fick man bevis på hur konstigt detta spel är och att bra spel och bra score är helt olika saker. Glädjande att min vapendragare PP var tillbaka efter en månads konvalescens och lyckades få en eagle med champagne som premie i restaurangen. Själv som brukar vara bra på att scrambla, scramblade värre än vanligt. 10 puttar första nio och 13 andra nio. Var in4 green bunkrar och räddade 3 par.

2 gillningar

Hur i hevete kan det bli så :thinking:

19p, bra spelat :slight_smile:

1 gillning

Nionde. Par5 407 meter. Spelat som par4 och det blev lite haveri?

För övrigt är det inbyggt i golfspelet att det kommer <beep> lite då och då.

Man ser också klassikern att @Duffaren summerat rundan till 18p vid hål 7 och därmed lagt onödig press och fokus på fel grejer. Låt någon annan föra score åt dig nästa gång och fråga inte hu det går :smiley:

När jag förde score själv (har ständig sekreterare nu för tiden) körde jag i appen och där ser man ju hela tiden hur man ligger itll.. typ +3p osv.. då ultrafokuserade jag på scoren istället och skulle se till att det blev +4 .. utmanade mig själv. Allt för att inte tänka “idag blir det sänkarrunda” :smiley:

Ett annat tricks att glömma är att enbart föra in score, inte poäng. Kolla efteråt.

1 gillning

Du är ju svensk :slight_smile:

2 gillningar

Första nio: regn, obehag, bara en riktig skön sving.

Sista nio: uppehåll, en go varmkorv i magen, järnnia pin high (152 meter iofs nedför o medvind) för att vinna närmast hål på 16.

Det där är ett jävla sätt!

I vatten vänster på andra eller säkerhetsspelet till höger och ner i bunkrarna höger?

… gårdagens runda. Bästboll (ja det heter så :wink: ) på Sölvesborg. 11 av 25 lag ca. 5 poäng från vinnaren.

Spelade oväntat bra. På 17:e slår jag ett floppslag från 10-15 meter med min 58gr över en bunker drar i pinnen och lägger mig 40cm från hål. Lätt årets läckraste slag.

Fick även applåder från bollen som stod och väntade på tee framför när jag halvt hookade in en låg j5 från under träden på 10:an. Dessvärre treputtade jag sen men då hade dom ju gått från tee :smiley:

2 gillningar

Testade jag ett retroset. Macgrgor Colocrom MT 3-sw, med tillhörande Eye-o-matic driver, spoon och lill-spoon. Tror dom är från 1982-3.
Drivern rullade väldigt bra, spoon scår att få upp i luften.
Järnen minst två klubbor kortare är mina vanliga. En tum kortare skaft och loft som på den gamla tiden då ingen gapwedge behövdes. Trots åldern skön bollträff när det gick rätt.
Putter en Anser från samma år.

1 gillning

En runda på hemmaplan med två kompisar. En lovande junior hängde på.
Junioren har sänkt sig från 8 till just nu 2,5 i år. Med val av lite safe spel emellanåt och lite mer träning på chippar och pitchar är det plus-handicap i år.

I går vart det en runda runt malmö raceway.
Streetweek hälsar på och kör dragraing..

Mkt trevlig runda, i bra väder, med Orlimar och fru Norrland och med fru Orlimar som caddie.
Jag kom sist. Orlimar spelade bäst.

1 gillning

Mycket trevligt tur och fru Orlimar hotar med att delta näst gång vi besöker!

1 gillning

Inte min men sonens runda idag. Slog min bästa runda någonsin och gick förbi och ifrån mig i hcp för sista gången tror jag. Nu ska vi semestra där han kommer in på tävling. Han har bara lirat i 2 år men spelat och framförallt tränat mycket. Lite avis på att man inte började svinga i yngre ålder

4 gillningar

Imponerande. Hur gammal?

Fyllde 18 häromveckan. Började när han var 16.Hittade golfen lite sent men är driven att se hur bra han kan bli. Träningsvillig och lyhörd om inputen inte kommer från pappa.

2 gillningar

Dagens tävling i klubbens HD55-serie:
Första 9 som startade på hål 10 var stolpe ut för det mesta och bolldjäveln ville INTE ner i hålet så låg 6 slag sämre än mitt hcp i halvtid och hade gått hem om det inte varit tävling.
Sedan vänder spelet helt och putt efter putt trillar i hålet hur enkelt som helst och jag går 7 slag bättre än mitt hcp på sista 9 och slutar på -1 netto.
Jag fattar ingenting :flushed_face:

4 gillningar

Varför spelar du inte alltid så då? :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 gillning