Dagens runda

You wish

Du spelade bra och hade säkert även vunnit mot en hel murkla men det är inte jättesvårt att vinna mot något sånt här.. :laughing:

Du gjorde trots allt fyra par mer än vad jag gjorde.

Jag slog dig med 1 slag brutto :smiley:

Saare Golf. Greenerna var sådär, men hyfsad dag i övrigt. Dock lurigt att spela med en kille som har en bra dag och sex slag på mig.

Det som var bra var stundtals riktigt bra, och sen var det inte det… Dyra misstag men i det hela helt klart ett steg i rätt riktning!

1 gillning

fakta…

1 gillning

Jag håller med! :wink:

Fick hoppa av efter nian då min son sträckte ryggen och inte kunde fortsätta. Surt när man betalat greenfee men vad ska man göra… Han började väldigt bra och jag tycker att han har en bra sving och bra känsla. Är nere på hcp 27 nu men jag tror han kan sänka sig ner under 20 i år. Det har verkligen lossnat och det är jättekul!

Jag själv började fullständigt katastrofalt. Behövde starta om rundan på ettan tre ggr innan jag kom iväg. :grinning_face_with_smiling_eyes: Ett par på tvåan visserligen men sen var det kaos igen på trean och fyran. Huvudsakligen mentala problem för jag slår bättre än nånsin på rangen. Är bättre med järnen nu men då har utslagen börjat krångla istället. Verkar äntligen vara kvitt mina socket-problem iaf. Alltid något. Och kul att avsluta med tre raka par. Dock korta och tämligen enkla hål.

@Berra måste ändå säga att banan är i klart bättre skick nu än på 90-talet. Jag hade lite problem på greenerna i början då de ser väldigt långsamma ut men rullar på ganska bra ändå.

Tävling. Äkta makar/sambo.
Jag tror inte jag någonsin puttat och chippat så genomuselt dåligt.
Bara att glömma den tävlingen omgående.

1 gillning

Midsommarslaget idag.
Tidigare resultat: 1-17-2
Efter första 9 låg jag 2 slag bättre än mitt hcp men sedan tyckte inte ryggen det var kul längre så då blev det rejält ras och slutade 25a av 36 startande.
Statistiskt borde jag alltså hamna på pallen igen nästa år :smiling_face:

Troligen tack vare hårt arbetande kassör.

3 gillningar

Ännu en ny (och trevlig) bekantskap. Chanslös i matchen när min kamrat gick sex bättre än handicap och jag själv spelade blandat - birdie på ettan och sedan satte jag inte en putt. Treputt för par på elvan och så igen på 17 där jag drog upp bollen på green och inte ens var nära varken eagle eller birdie.

Efter midsommarhelgens runda på hallstavik där vi, jag och sonen, fick traska runt bakom en fyrboll hela rundan men det kan vi dryfta i en annan tråd kanske, så har jag iallafall fått uppleva hur det är att putta bra. 30 puttar med två 3 puttar, jag bara såg linjerna på de fina och jämna greenerna.
Resten då, tackar som frågar, gick åt helvete såklart, så var känslan.
Det kändes som att jag skavde mig runt med tur… Pissiga drivar som jag definitivt inte var nöjd med hamnade på sådana ställen att spelet kunde fortskrida i rätt riktning, otroligt märklig runda.
Ligger -2 efter 4, och det är ju en start man inte får svinofta.
På femman som är öppen skaver jag en drive, ligger ganska bra, slår då bollen i ett dike, dropp och så var dagens första bogey ett faktum.
Följer upp den med två dubblar efter två bortslagna bollar…
Avslutar 8+9 med par efter två enputtar vilket ger 39 i kortet. Som snarare kändes spelmässigt som 49.
Andra nio lite mer stabilt likt mig och gör en dubbel 5 bogeys och tre par.
Går runt på 82, vilket var E mot hcp och höjer mig 0,4…

Är nu uppe på högsta på länge, och det kan ha att göra med att jag har tennisarmbågens moder i högerarmen…
Med antiimflammatoriskt, en typ av skydd och rehabövningar på schemat ska vi försöka få bukt med skiten…
OCH! Jag tror att jag förstått varför jag skaver så förbannat, och det var sonen som uppmärksammade mig på en sak, och det kom från ingenstans då sonen är rel ny inom golf, och den sista som jag trodde hade öga för svingdetaljer…

1 gillning

Pärnu Bay igår. Slog bollen över några greener med en klassisk Saltinsk ofrivillig bollträff men kom sedan ned på marken med en ihållande duff som effektivt tog ned längden.

Sedan en riktigt skön kväll i Tallinn. Först på Boozer och sedan Mad Murphy’s. Såg också ambassaden på vägen hem.

Kul att se du får upp ögonen för lite öststatsgolf. Fina grejer!

Fjärde gången i Estland. Första gången jag betalade själv.

1 gillning

Rodd Brudenell river, så mysig och fin bana. Sex par 3, sex par 4 och sex par 5. Trixiga greenområden och ganska stora ondulerade greener. Vi spelade med ett par supertrevliga kanadensare (alla här är trevliga). Fick till mina bästa hål för resan på de första 9, sen blev det för varmt. Ontario/Toronto har så varmt att man rekommenderas stanna inne. Värmen har smittat av sig på atlantprovinserna och steg till 32 grader i skuggan för oss.
Vi har en weekly package så vi kan spela sju dagar i rad vilket blev lite väl ambitiöst. Efter rundan idag sa vi ”-Ingen golf i morgon!”. Sen får man mat i sig och ett luftkonditionerat hotellrum så ändrar man sig. Sista golfdagen i morgon, med svalare temperaturer.

1 gillning

Var är världen på väg…

Årets första runda på hcp sedan armbågsfrakturen. :partying_face:

GIR statistiken ser katastrofal ut och puttstatistiken ser ovanligt bra ut men det hänger ihop då jag kunde putta många av de gånger som jag missade greener.
Lyckades även med ett antal vrålduffade chippar men det var ändå ett stort fall framåt som helhet.

3 gillningar