Tidigare år fick jag även en automatiskt bokad tid när det var dags att byta hjul, det får man inte längre.
Det var väl det bästa med hela grejen, för jag är fan aldrig ute i tid själv.
Dock landa precis sms att nu sitter sommarsulorna på plats och jag är välkommen att hämta bilen.
Som sagt, det är ingen kostnadsfråga, det är primärt “trasslet” och tiden som spelar in för mig.
Man ska boka tid, passa tiden, oftast på arbetstid. Ta fram däcken om man nu inte har dom på däckhotell, lasta in i bilen, åka dit, sen hem igen, lasta ur.
Jag gör det fortare själv, när jag vill/kan och några problem är det inte heller. Lyft fram till bilen, skifta, lägg tillbaka, klart.
Hade jag bott i hus hade jag gjort likadant. Minns man bytte hjulen på ca 10 minuter back in the days. Hade väl inte varit lika snabb nu men femton minuter klarar man det enkelt på med domkraft. Samt att man vet att man faktiskt får i den luft man vill ha och slipper göra ett besök till macken.
Korrigering. 995 fick jag betala. Fn vet om man inte ska köpa sig en kompressor och grejerna som behövs och fixa med det själv. Iofs får jag slänga ut ett hundratal klubbor så jag får plats med hjulen i garaget.
Du behöver ingen kompressor. Finns eldrivna mutterdragare som funkar bra för enklare jobb och om du drar fast med momentnyckel så behöver du inte ens en muttermaskin, bara ett långt skaft o en krafthylsa.