Brevlådeklubbar

Säger du det så.

Jag har inte argumenterat för att du måste vara medlem varken här eller där. Bara att argumentet att det går åt pipan med ett maxtak är märkligt när alla som vill vara greenfeemedlemmar kan vara det om de vill - även utan att Tony Trigell och andra skummisar håvar in storkovan.

För min del behöver du inte vara medlem någonstans alls. Däremot kan det ju då finnas klubbar som ställer krav på greenfeegäster - som du då kanske inte uppfyller - men det är ju inte värre än att du då åker någon annanstans.

Jag förstår inte riktigt, du tycker ganska mycket som mig, men argumenterar gärna emot?

Har nog spelat en 6-7 säsonger korpfotboll och har överhuvutaget aldrig hört talas om någon avgift. (Dock är jag ju gammal och glömsk)

Lite sent på det men lägg in en motion om att de ska byta till epost istället då.
Enda orsaken till att klubbar behöver hålla reda på sina medlemmar och inkorporera dessa i SGF är ju handicap.
Det går, som tidigare nämnts, alldeles utmärkt att spela golf utan ett ”riktigt” handicap, men det visste du väl?

Egon

How about that pot calling the kettle black …

Om du går in och skriver korkade svar på nåt av mina inlägg är det märkligt att du blir förvånad när jag rättar dig.

Problemet är kanske inte vad du tycker utan mer varför du tycker det!? Jag saknar en verklighetsförankring. Att det vore bra att få göra som man själv vill … funkar kanske inte i alla lägen.

Du behöver inte ha golf-id eller vara medlem för att spela p&p men jag tycker nog att de som äger banan/förestår klubben ska få bestämma det.
Dessa, om du inte vet det, har valt att ingå i SGF. De finns de som har valt att inte vara med, det är kanske klubben för dig!?

Egon

Det är så i alla fall.

Next up: Om man hyr bil på statoil måste man äga bil privat annars får man inte hyra.

2 gillningar

Sen måste du antagligen ha betalt tävlingslicens till svenska bilsportförbundet också.

3 gillningar

Nej, men knasigt nog måste man ha körkort.

Rosa kort.

Handicaptavla i klubbhuset funkade bra många år. Jag tror med säkerhet att en aktiv handicapkomitté som hanterar medlemmarnas handicap är bättre än moderna system.

På gränsen till omöjligt med ~2400 aktiva medlemmar.

Du blir äldre och äldre för varje dag som går.

Om man skiter i att vara en del av förbundet, har en klubb med 2400 aktiva en sisådär 750 000 kr man kan spendera på lön till handikap komitten för att uppdatera handikapp tavlan.

Skicka ett mail med detta förslag till klubbdirektören i Tylösand. Jag är tillgänglig! :grin:

4 gillningar

Strax över 30.000 i månaden netto. Taget.

Konstig vinkling!
Hur står det till med kunskapen?

Klubbarna ingår ett avtal med sitt eget förbund. Det är du och jag som betalar pengar till SGF … inte klubbarna.

Vill du inte ”vara med” i samarbetet och få ditt handicap hanterat av din klubb samt SGF, så behöver du inte det. Byt till en klubb/bana som valt att inte vara med.

Jag försöker hålla mig till att inte skriva elakheter … men du gör det jävligt svårt. Läs på lite… :roll_eyes:

Egon

En naturlig vinkling, förbundet har på tok för höga avgifter som bakas in i medlemsavgifterna utan att medlemmarna ser det. Jag ser det inte ur den enskilda medlemmens synvinkel, jag ser det ur den lilla landsbygdsgolfklubbens synvinkel. Man är i princip tvungen att vara med i ett förbund och för varje medlem behöver klubben skyffla in en betydande summa, vad får man för det ?

Ett undermåligt it system och ett gäng betonghäckar som sitter på ett kontor i storstaden och detaljstyr hur det skall fungera ute i klubbarna.

1 gillning