Brejan, mitt i prick

Grejen är också lite att jag testat en del på egen hand och får hyggligt resultat men inte i närheten av det jag fick hos Brejan.

Jag vill tillägga att resultatet nedan är från en ganska bra svingdag då jag kände mig rörlig i kroppen och kunde svinga relativt fritt (fortfarande ganska mör efter ett träningspass med spoon och drivern då jag hade slagit över 100 bollar innan).

Under andra omständigheter kanske det inte skulle ser ut såhär och det är väl bara att titta på tidigare bilder som jag delat här i tråden. Det finns dock tendenser och jag föredrar vissa skaft framför andra. Många skaft känns bra men på olika sätt och det är otroligt frustrerande.

På bilden kan du se olika skaft och bollträffar. Jag har slagit fem slag på varje lapp och varvat dem emellan. Även om jag var ganska mör i kroppen (från tidigare träning) så slog jag med full fart. Skillnaden mot Brejan (tidigare bild) är markant och jag har aldrig lyckat på det viset någon annan gång.

Jag har tittat lite snabbt i Trackman och såg väl egentligen inga riktigt tydliga tendenser m.a.p. värdena. Däremot så såg jag ganska tydligt vilka skaft jag sprider mer med och det kanske är en bra indikator att ha med sig på banan?
Bara för att bollträffen ser hygglig ut betyder det inte att jag kan slå bra golfslag. :disappointed_relieved:

Vidare kan man fundera på det här med flex-profil då det skiljer en del mellan S300 skaftet och PX men ändå sitter träffbilden ganska lika varandra. Däremot är skaftvikten väldigt lika (S300 och PX 6.5) och det borde tala ett ganska tydligt språk. PX 6.0 väger lite mindre och kändes svårare att svinga stabilt.

träffbild2
PING i59 med olika skaft