Banor längs västkusten?

Objektivt då alltså. :smiley:

Vad fan är objektivt i golf.

Det var inte jag som ryckte fram det ordet och sköt från höften. :smiley:

1 gillning

Om man då uppskattar links-ish och hed men även kan gilla park och skog, så blir ju alla banor bättre än de andra, objektivt sett. :wink:

Hamra så får ni lite av varje…

Den har jag lirat för 25 år sedan. Kanske dags för återbesök. Har även lirat Varberg V för 25 år sedan. Stora o ondulerade greener är det jag minns

Det är ingen plan ännu, men kanske början till en tanke. Banorna är en gissning. Hänger på tillgänglighet.

• Mot Gbg. Bara 98 mil om man tjuvstartat dagen innan.
  • Två dagars ogolf med polare.
  • Sedan lirar herr och fru Norrland golf. Ngn sorts urval av Vallda, Hamra, Varberg västra, Falkenberg, Torekov.
  • Åsså golf med polare från söder: Haverdal och Halmstad södra, kanske?
  • Lågflygning norrut. Blåsa 140 mil på en dag är lite kämpigt, så jag räknar med ett stopp.

Ringenäs är skitkul. Det är allt jag kan säga om banor i Halmstadstrakten!

1 gillning

Fint etablissemang. Kul bana… men bra, vete fan. Haverdal är bättre.
Torekov och Bjäre är nice.
Spelat Falkenberg 1gång. Positivt överraskad.
Personligen hellre skogaby än Laholm men har inget att ta på avs. det. Har nog 15-20 ronder på skogaby och typ 2 på Laholm.

Egon

Första bokningen: Haverdal :white_check_mark:

Trevligt. Alltid gillat Haverdal. Har du plats i bollen så PMa dag/tid.

1 gillning

Om man ska till Kalmar eller längre söderut från Sthlm åker man med fördel E4 till Linköping och sen över just Åtvidaberg.

Söderköping ska, som du skriver, undvikas.

Och Halmstad S:a :white_check_mark:

Verkar vara en del tävlingar på Vallda, Varberg och Hovås. Får kanske anpassa planen lite. Sneglar på Torekov och Falkenberg i anpassad plan. :in_hole:

Laholm GK är jäkla trevlig.

Gillar du hedbanor är Bjäre GK faktiskt värd ett besök. Men du kan blåsa bort om du har otur :smiley:

2 gillningar

Torekov är en skön upplevelse med fina vyer. Kombineras med fördel med lunch på Båstad GK (Årets Golfklubb).

1 gillning

Hör av dig om Varberg V hamnar på att spela listan så guidar jag. Greenerna är lite mindre nu på sina håll, mer som en villatomt istället för två :rofl:

2 gillningar

Vallda :white_check_mark:
Ser ut att kunna bli Varberg V den 4/6. Det är i alla fall min plan. Hänger på att det finns starttid.

2 gillningar

Det pågår en hel del stora ombyggnationer på Varberg V så jag vet inte alls hur bra skick den kommer att vara i i början av juni. Men jag kan hojta till några veckor innan om jag inte anser den värd att lägga pengar på.

1 gillning

Gör gärna så, tack!

Göteborg.
Vallda och Hamra är bokade. En till skall in.
Hills hoppar vi över denna gång.
Så frågan blir: Vilken bana i Gbg-trakten utom Vallda och Hamra och Hills, ger bra golfspelsupplevelse? Är det Hovås, eller lever den mer på sin historia?