Bagen 2023

Är det här man avslöjar att man är golfnörd på riktigt, trots att jag inte kommer upp i samma mängd klubbor som en viss Puttare. :face_with_peeking_eye:

Driver: TaylorMade SIM2 med ett Aldila XTorsion Black TX, adapter utbytt från original till en modell med 0,5 grader mellan varje läge.

Spoon: TaylorMade SIM2 Titanium med ett Oban Devotion 8 i X-flex.
(denna lever farligt då jag nu blev sugen att plocka in min 15* hybrid igen)

Hybrid: Adams Super Hybrid Titanium 19* med ett UST Mamiya VTS Black 100X
(har även en 15* i garderoben samt ytterligare en 15* och 19* i reserv)

Järn: Cobra Forged Tour(2017) KBS C-Taper 120S. 1 grad weak.

Wedge 50* och 52* Callaway Jaws och 60* Mizuno T22, alla med KBS C-Taper 120S

Putter: Odyssey 2-Ball V-Line

Boll: ProV1x

1 gillning

Den gör ett bättre jobb än TSi eller TSR, iaf i mina händer.

Och numera är spoonen bänkad då 15* hybriden var betydligt stabilare och lika lång.

Dessa hybrider verkar passa mig sjukt bra för liknande scenario utspelade sig när jag hade bänkat 19* hybriden för en träfemma för 3-4 år sedan.
När jag sedan jämförde så var hybriden stabilare samt gick 10 meter längre trots 1 grad högre loft så varför jag bytt ut den från första början vettefan, bortsett från att det är kul att byta och testa nya prylar. :sweat_smile:

On that subject.
Idag lärde jag en kompis slå woods från fw.
Han slog tidigare sin trä5 med blandat resultat och för att beskriva hur stort spannet var så pratar vi lobwedge eller stinger.

En liten justering och lite strategi på sikte gjorde sitt. Nu slår han 3 eller 5 från fw och tee med kontroll. Tidigare slog han en pull från tee som i bästa fall krökte lite höger och rullade långt.

Egon

Driver Taylor made : BRNR. 13,5*
T5 Cobra biocell pro 17,5*
4:Srixon zu85
5 Srixon zu 85
J6 Wilson f5
7-pw Wilson fg59
50* Nike Engage
54 Alpha
58 Alpha
Putter Callaway.