Bagen 2022 mestadels.
Bagen 2023…
Det kommer att bli samma som 2022.
2022 får tjänstgöra ytterligare ett år.
Vet inte siktigt om jag har sagt vad jag har, men det blir i det närmaste detsamma, iallafall som det ser ut idag.
D: Sim
3w + hy: M6
J4-P: Mizuno JPX900 tour
LW, SW, GW: Titleist SM7
Putter: Cleveland huntington beach #3 alt Ping cadence TR anser 2. (som det ser ut i dagsläget)
men skulle det bli tal om byten är det en uppdatering på wedgesidan. Jag tittar lite efter Ping 425 max driver, och putters kan ju alltid komma på tal såklart. Är otroligt sugen på en mizuno -mcraft OMOI, den nya alternativt en ping sigma ZB2
Som alltid Titleist genom hela bagen. Jag går från strongloft Titleist T200 till standardloft T100. Bytet innebär att jag plockar bort en 48° wedge ur bagen. Det kan bli lite oreda i den långa änden av bagen, det är 5° skillnad mellan J5 och J4, och bara 3° mellan J4 och H3. Jag får se hur det funkar när man börjar spela. Fitting för ny TSR driver-FW-Hybrid skall göras när Titleist rullar igång sina fitting-event till våren.
Ny driver
Callaway epic flash spoon.
En trä 7 som kan lia’s rätt.
Förhoppningsvis nya järn.
En 50-52 graders wedge
Min vokey L-grind 58.
Samma gamla putter sen 2006.
Egon
Jag är till och från lite sugen på en Titleist U505 j3 med ett Graphite Design Tour AD 85. Provade på rangen 2022 och den gick som ett spjut (långt som en j2 och dessutom ganska högt). Tyvärr är den nog något mindre användbar än min H3 så det stannar nog vid “villhöver” utan köp.
Allerum?
Bosjökloster.
2023, kör igång swingen nästa vecka för att få lite pejl på vart bollarna flyger, dock börjar med detta i bagen.
Driver: Callaway Max ls 10,5* Accra.
T:5 Cobra biocell+ 19*. Accra
Hybrid Adams a7 25* Steelfiber i95.
Wilson fg5 Pw-J5 DG XP
Wedgar: Något
Putter : Ping Heppler Tyne 3
Och nu även uppgraderad putter. Phantom X11 med Stability Tour skaft och Super Stroke XL+Plus grepp. Man ska iaf inte förlora på klubbhusparkeringen…
Det blir
Mizunodriver tills den går sönder, julklappen är en ny
Träfemma prestige
Callaway Rouge 5-PW
Ram 60 grader
Putter av okänt märke
Nåt kort tar jag inte ser jävligare ut nu än innan de nya järnen, nu ser de ut som kungens juveler bredvid ett gäng gråstenar
Säsong nr 47.
En Zebra från första året den fanns! Nice!
Köpte den på Raymond Floyds dåvarande hemmaklubb utanför Las Vegas, tydligen enda stället där den fanns att få tag i.
@Berra om en halvblind inte ser helt fel…varför ett runt grepp och därtill med “extrem” taper?
@Berra om en halvblind inte ser helt fel…varför ett runt grepp och därtill med “extrem” taper?
Originalgreppet var runt tunt lädergrepp, har haft svårt att hitta något liknande.
En fråga…
När börjar ni tänka på regeländringen från 2009 som aviserades träda i kraft för alla 2024/2025?
Personligen så har jag länge letat guldkorn i bl.a järn från typ -90 och framåt för att, till min förskräckelse, inse att de blir otillåtna snart.
Egon