Mmm, lite djupare än Mede… Och med en senare anslagspunkt där det blev än djupare på ett personligt plan då min far fick ALS.
Lyssnade på Mede idag, betyg 5.
Lite (väldigt lite) utsvävning från ämnet, men ändå: Henrik Schyfferts sommarprogram från 1993 tål att lyssnas på flera gånger. Det är helt meningslöst, övermättat med självklarheter och som en lite märklig krydda fyllt med mängder med medvetna felsägningar. Musiken är komiskt förutsägbar och mesig.
Rekommenderas!
Ironiska 90-talet. Dokumentären om Killing-gänget var rätt intressant.
Ludmilla Engquist en klar 1:a.
Inget egentligt budskap, inget intressant förmedlat, framfört på knagglig svenska. Lyssnade trots detta nästan till slutet.
Som jag misstänkte. Därför lyssnade jag inte.
Listade hon iaf vad hon tog och vad hon kom undan med?
Utsagan i programmet:
Doping 1. Ovetandes. Exmannen erkände att han spetsat dryck.
Dpoing 2. Anabola, hennes initiativ, inköpt i Ryssland av henne själv.
Lyssnar på Thedéen just nu.
Första låten är “Racing in the Street” med Bossen. Bara en sån sak! Det motiverar ju en guldstjärna. Hur hela pratet är vet jag om en timme eller så.
Thedéens prat får betyget 4, inklusive ett plus för musikvalet.
Det var ju det med Kenny Bräck, både bästa pratet och bästa låtlistan
Ett av de bästa Sommar jag hört. Oerhört bra berättare.
Kände mig nödgad att lyssna lite på Rabaeus då. Betyget blir: Nej, det där är inte min tekopp.
Synd. Jag njuter av hans otvungna berättande. Lite sådär att han egentligen kunde läst telefonkatalogen. Det är tajmingen som lockar.
Som jag minns det var det också bra musik. Det höjer ju upplevelsen.
Om det skall berättas ur eget perspektiv krävs det något extra, som när markoolio pratade om att vara rädd för att bli mobbad så det var bäst att bli mobbare. Om jag minns det rätt. Borde lyssna igen.
Filip och Fredriks hade ju en del roliga anekdoter minst sagt.
Det var just det… ![]()
Lyssnade första halvtimmen, en dryg jävel, han är en fantastisk ledare för en fantastiskt bra personal i ett fantastikt hus. En 1.
Mmmm, jag silade en hel del av “bästa gänget-snacket”. Eller kanske rättare sagt: Gjorde min egen tolkning. Plusset för musiken vägdes in i 4.
Thedéen har nu avlyssnats.
Tack vare att snacket i huvudsak höll sig inom ett av mina nuvarande främsta intresseområden blev betyget en 5:a annars hade det nog bara blivit en 4:a.
Pga. Resande är man nu två dagar efter, får hoppas på riktigt skitväder så att man kan komma ikapp.
Håller med, Theden sa mycket bra, och det var framfört på ett bra sätt. Coolt spela staten och kapitalet. Och i samma andetag strongt att stå upp för väl fungerande institutioner.
Thedéen har lyssnas på, inte all, men början, flottan segling slutet o annat. Spolade musiken.
Stannar till i pratet för att understryka alt ge lyssnaren tid att hinna med i tankarna, ja fånga upp lyssnaren, förnimbara betoningar nyttjas.
Gissar på en bättre godnatt sago läsare för kidsen.
Stark 3:a.