Vad är skillnaden mellan pistol och round? Jag har klämt på båda i shopen och provat pistol på green men jag förstår inte riktigt när det ena är att föredra framför det andra. Är det bara en känslogrej eller finns det lägen det enda borde prestera bättre än det andra?
Det stora problemet med supersizegrepp på puttern är att man likväl kan ta på clownskorna för att matcha.
Då spelar jag hellre dåligt med et traditionellt puttergrepp.
(jag vet, säger jag med min supersize-mallet-putter)
Pistol är ju lite böjt så just ”round” borde inte vara den första motsatsen!? Mer ”Rakt” vs pistol skulle jag vilja säga.
Men men, man känner rätt snabbt vad som känns bäst och det är nog bara där det gör skillnad.
Gillar pistol och gäller det ”super stroke” så är det det enda som funkar för mig.
Egon
Då får jag köpa clownskor till Litauen resan då jag har den tjockaste modellen och haft den sen K J Choi började med det.
Helt klart. Kan du statistiskt visa att din puttning blivit bättre? Har du verkliga problem med yips? Det är som allt annat mode och modet suger.
Den blev bättre när jag började med tjockt grepp. Fick bort handledsrörelsen i puttningen och har inte sett någon anledning att gå tillbaka tunnare grepp på de 13 år jag följt det modet. 47 i skor så det får gå som clownskor så jag fortsätter med tjockt grepp
För mig var Pistol-varianten inte 100%. Men det är nog mest en kånsla.
Jag har trott att jag har Round, men jag har faktiskt Flat (large) och får komplimanger för min puttning som i fornstora dagar. 29 puttar idag, varav fem var utanför green och väl borde räknas som nåt annat.
Ahh, jag tror att jag såg Shiels eller Finch prata om det, men då utan en direkt recension.
Skulle du säga att det är för ett specifikt sätt att hålla klubban, typ reversed eller är det för alla?
Edit: läste din artikel, där stod svaret!
Klubbor, bollar och sånt har jag. Men om man skulle köpa sig nåt elektroniskt kul med golfanknytning, vad skulle ge mest bang for the buck om man kan tänka sig att lägga typ 1599 pengar?
Va tillbaka i shoppen och klämde igår igen… Får nog bli ett round om det byts.