Årets köp av golfpryl

Vad är eran bästa köp inom golf 2023?

Ny putter

1 gillning

Vad för en ? Hur är den erat bästa köp 2023?

Jag fick ett nytt resefodral för bagen i julklapp förra året och räknar den till 2023 säsong. Det är nog den enda “pryl” som tillkommit under 2023 så den kvalar in automatiskt.

Samma här. En Ping Anser 2 PLD med specialgrepp. Iofs inte köpt, men ärligt stulen av en PR-byrå iaf. :grin:

Tittar jag på min bag så kommer jag inte på en enda sak som blev utbytt under 2023.
Jag kör fortfarande Sim2 driver, hybrider från typ 2014 och Cobra forged Tour järnset från 2016.
Min nyaste klubba är en Mizuno T22 60-graders som köptes våren 2022.

Och ändå är pappa alltid på mig att jag byter golfklubbor alldeles för ofta.
Puttaren kanske kan ta ett snack med honom och visa sitt garage så får pappa se att jag inte har för mycket klubbor. :joy:

2 gillningar

Inget som direkt är “bäst” i meningen att det revolutionerat mitt spel, men mina Takomo 301 Combo är nog väldigt bra!

Ny bagbricka i år igen.

2 gillningar

Vet itne ens om jag köpt nån pryl eller klädesplagg i år.

Greenfeen på Valderrama säger jag då. Kostar väl som en ny driver eller fräck järnklubba.

ps. Kom på jag köpte ett paket med lite kortare peggar till drivern och spoon. Det tar vi då. ds.

1 gillning

Golfmatta med impactindikering

1 gillning

Surprise, hur kom ni fram till att ni skulle investera i dyl?

Reklam från facebook mm. antagligen.
Känner många som frågar om den är bra och de har aldrig ens tänkt i banor om svingspår tidigare.
En fluga…

Egon

Intressant för svingspår är nästan det enda jag tänker på :joy:

Japp och den är stor terapi, en lisa för själen.

Men jag har märkt det, då svingen är kass märks det på korta chippar. Och funkar små slag brukar funkar full sving funka. Så jag har vissa förhoppningar om att de små slag jag gör på hallgolvet skall vara tillnytta.

1 gillning

Köpte en för 3år sen
Hmmm bara provay den 1gn

1 gillning

Du svingar så bra ändå

Ett bra alternativ för framtiden i Nordans bag. Vad är det för specialgrepp?

That’s for me to know and you to find out (i början på 2024).

Aha, secrets! Köper det argumentet.

Jag har fastnat för mizunos grepp som sitter på OMOI serien. Det exakta går tydligen inte att köpa löst om jag fattat det rätt. Jag har i mitt letande hittat ett annat, ett g-rip i bra storlek, form och material.

Väntar på “ditt” släpp

1 gillning