Årets köp av golfpryl

Början på 2024 nu… :wink:

Uppskjutet till Mars. Sorry.

1 gillning

Men jag kan rapportera att det funkar jäkligt bra! :blush:

En bag kanske, om den nuvarande rasar. Annars har jag allt jag behöver nu efter ett par års tunga investeringar

Något blir det alltid, devisen du tar inget med dig dit du går räcker som argument för att lossa på lädret aningens.

Som vanligt så funderar jag på ny långklubba.

Köpte en BB 815 för 500:- i höstas eftersom skaftet var användbart och den levererade ungefär lika som det mesta jag testat tidigare.

Jag kan naturligtvis köpa en nyare callaway och intala mig att den är bättre än de epic’s jag testat…

Nåja, läget är så enkelt att min sim max inte håller måttet nedskruvad till 8.5 grader. En epic speed fyller inte hålet den heller. Gamla rogue gick längre men alldeles för sällan. Rakare … not!

Är G430 da shit eller snackar vi rogue st, paradym eller gud förbjude … en titleist?

Egon

Hojta om du vill banka några bollar med mina G430 (MAX, LST eller MAX 10K) efter jobbet nån dag. Har lite olika skaft från R till X.

Spelar jag riktig bra och känner mig rik kanske jag funderar på nån golfklocka

quote=“Anders, post:28, topic:1021, full:true”]
Spelar jag riktig bra och känner mig rik kanske jag funderar på nån golfklocka
[/quote]

Rätt skönt att ni behöver endast ordna den ena punkten eftersom den andre är i hamn…:slight_smile:

Så bra vet jag inte att jag spelar.

Ny vagn, men har inte hunnit testa den på riktigt ännu…

Tack för erbjudandet.
Jag är väldigt inställd på en annan modell/märke och med tanke på hur jag velade mellan sim och sim max, så blir jag lite rädd över min förmåga att tänka klart om jag testar allt. :pensive:

Om du hade fått välja:
Rogue st eller paradym (smoke är off the table)?

Jag kommer oavsett att labba med ls/High loft och standard/low loft. Jag ligger redan högt i bollbana med 8.5grader och med min lusiga svinghastighet är det ett litet under i sig.
Tankar om det?

Egon

Paradym all the way. Jag har en 10,5 TD och grabben en åttagradare TD som han tar med hem från Australien i april, men de finns ju för test hos många pro.

Hög bollbana är bra för låg SS om du har rätt spinn. Jag försöker ju slå högre om jag vill slå långt (SS ca 100).

Köpte en Scotty förra året av en arbetskamrat för 1000:-
Inget större slitage men greppet var halt som fan med lite torrsprickor.
I vanliga fall så köper man ett grepp för nån hundralapp och drar på men jag tycker att en Scotty bör ha ett ”originalgrepp”.

Så, efter att förra året spottat lite i nävarna före puttning så skred jag till verket att verkligen hitta ett nytt grepp. Rött och gärna det smala pistol-greppet. En original head-cover behövdes också… eBay, blocket, Google… oh shit!
Grepp får man vara glad om man hittar för 6-7hundra. Head cover… 1000.
Då är man ändå inte säker på att det är äkta och/eller håller kvalitet.
Ny putter kostar runt 4000:-

Nu har jag förmodligen löst det via andra kanaler för några hundra men det är inte poängen. Att en Scotty inte är ”bättre” än allt annat är ju självklart så varför ska det vara så j-a dyrt med beggade putters på eBay/blocket och sen ska man ut med storkovan gör ett sketet gummigrepp som inte är bättre än ett klassiskt gp för 79:-?

Egon

Good for you såklart… :wink:

Nu är det bara våren som saknas …

image

3 gillningar

Trevlig!

1 gillning

Idag kom ett set J4-GW Titleist T100s i brevlådan. En 62-gradig Vokey SM10 nästa månad, sen så tror jag att jag är klar för säsongen med mina inköp.

Lite synd dock att wedgen bara finns i 62/08. Hemma på hårda Ljunghusen skulle jag nästan vilja ha en wedge ner mot 6 grader bounce. Kanske får bli att köpa en 60/08 och bocka om istället :slightly_smiling_face:

1 gillning

Blir andra vägen, bocka till mer loft - mer bounce och mindre offset, bocka till mindre loft - mindre bounce och mer offset.

Köp en annan grind.