Allt om matlagning och dess utrustning

Som du kanske förstår var det ett svar på Anders inlägg om chili con carne sin bönos.

Nu finns den i alla butiker. Ni måste tycka den är god. Punkt.

Och jag påpekade att det inte var bönor som saknades i den rätten!

1 gillning

Enkel söndagmiddag idag.
Stekt falukorv/bacon/lök och stuvade makaroner. Lite riven Pecorino är valfritt men värt ett försök för den som inte provat. Ett drag med svartpepparkvarnen. En pytteliten skvätt ketchup.
Bubblat kranvatten (jo, jag köpte en Stelton som julklapp till oss själva) eller en öl.

Fredag lunch blir det en klassiker, när ett par polare kommer hit för en lunchträff: Stekt fläsk med löksås och potatis. Lite pressgurka och/eller lingon, för den som vill ha. Kanske en öl.

1 gillning

blir fläsk å löksås i mörra,

bidde kalopps istället får bli fläsk i mörra då…..

3 gillningar

Kvart i nio på morgonen och här sitter jag och är vansinnigt sugen på en kokt med bröd och bostongurka.

1 gillning

Det blev succé. Så enkelt men så dj-a gott. En :beer_mug: slank ned också.

1 gillning

Det är ju inte så att jag är vanemänniska, men frukosten består av en stor kopp svart kaffe. två ägg, en smörgås med apelsinmarmelad och en smörgås med leverpastej och bostongurka

Jeezez. Det där är ju frukost och lunch på samma gång men med alldeles för lite kaffe. Dessutom är leverpastej <beep> och bostongurka en tveksam grej.

idag Fläsk löksås :two_hearts::+1:

1 gillning

Ett annat stuk på såsen än jag brukar göra. Gissar det smakar mumma oavsett.

Efter frukosten går jag ner till kontoret med dagens andra kopp kaffe.

Kopp och kopp förresten… Mugg

Lunch förresten, det är ju en helt annan måltid. Sånt blandar man inte ihop

Ragú Bolognese. Linguine. En öl.

3 gillningar

Härligt med en riktig Parisare, mat för en riktig karl! :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 gillning

Käkar dom falukorv i Paris? Le fally köörv

1 gillning

Ser ingen falukorv! Ser ut som en baconparisare, gissar på att det kan va Hugosson!

Ser för mig ut som falukorv

Jag anade att @Orlimar skulle hugga.
Det är en Pettersson-made parisarekorv. Faktiskt två stycken. Inget bacon. Inte Falukorv.
(Petterssons ligger i Boden)

För alla “obildade” sörlänningar: En sk parisare är en korvskiva i hamburgareformat, Grillas. Äts lämpligen i hamburgarbröd med de pålägg man vill ha. Bara senap i mitt fall. Gott är det i alla fall.

2 gillningar