Klyftpotatis o hemslagen bea?
Nej. Bara det jag skrev: Karré, sparris med parmesan, lite gnisselost, ett glas rött. Ok, en skvätt whisky/pepper bbq-sås också.
För övrigt helt suverän grön sparris. En polares mor odlar och de är så mycket bättre än de man kan köpa över disk.
Proteinrikt
Idag: 146 g protein, 39 g kolisar, 84 g fett. Cirka 1500 kcal.
Ett dubbelpass i gymmet också.
![]()
Hann få en bild på smashburgarna idag. Lite mix av vad man har hemma,
Bottenbröd
Hamburgerdressing (med peppar)
Saltgurka
Rå gul lök
Burgare
Smält cheddar
Lite permesan
Salami jag hade över
Lite sötma i ketchup
Rostad lök
Senap
Toppbröd
På menyn idag: Lammfilé, Caponata (som är kanongott till lamm) och Chèvregratinerad bakpotatis med créme fraîche.
Skall nog plocka fram en flaska riktigt bra rött också. Det kan det vara värt på 33-årsdagen. ![]()
EDIT: Kanske lite sicilianskt rött? Caponata är sicilianskt.
En maffig Nero D’Avola funkar nog bra om du hittar en i hyllan… Eller en bra Nerello Mascalese om man vill ha mer syra till lammet!
Letar lite…
Lu Ponti finns, men den är för klen.
Tror det landar i en Ribera till slut. En sån här:
EDIT: Nix, den här blir det. En 2020.
Ibland for man offra sig!?! ![]()
33 år sen…
Sjukaste jag sett i matväg. Ever!
Käkade på Best Westerns restaurang i Ludvika.
Varje fredag 17-20 har de nån typ av AW-buffé. Köp nåt att dricka i baren och plocka sen fritt från käket.
Det fanns kycklingklubbor, champinjoner, minitunnbrödsrullar med lax eller skinka, små korvar, marinerad palsternacka, ost och kex. Etc.
Kaffe och the ingick.
Vi tog varsin läsk och käkade normal mängd gott plock. Total kostnad 80 jävla spänn. Ihop!!!
Och visst, tanken är väl att man ska dra en 4-5 bira, men vi dricker ju inte alkohol nån av oss.
Äkta eller butiks? Blir butiks ikväll.
Butik. Orkar inte göra själv och för långt att köra
Nu är jag säkert bara sjuk i huvet…
Det ser ut som någon är på väg att sätta flaggan i hålet… ![]()
.. och jag såg ett lila askfat.. man ser det man vill tydligen ![]()
För 20 år sen hade den nog haft funktion askfat emellanåt. Nu tillfredsställer den stundom möjligen behov med något mindre allvarliga hälsorisker då den används för mashmallowsgrill.