5 favoritsporter i TV-soffan

Man säger tre saker

1. Han vet nog vad han behöver äta
  2. Det hängde knappast på maten
  3. Clickbait

Min “analys” står fast.

1 gillning

Håller med om din analys. Min syn på saken.Efter kvalet kör de i bästa fall 3 st. 3 minuterspass under en tidsperiod på cirka en timme. Inte sjutton behövs det nåt extra energitillskott att tala om för detta.

Calle vet alltså inte själv vad han brukar käka och hur han borde ätit. Fantastiskt. När åt han frukost? Vad åt han? Strulade nåt?
Varför inte bara tro på idrottsmannen?
Vad har han att vinna på sitt uttalande?

Skidåkarna tränar så mycket att de inte hinner att bli bra på att äta…

2 gillningar

Givetvis vet han det. Jag tror fortfarande att OM han verkligen behövde äta mer för att prestera så hade han gjort det. Alternativet vore att han medvetet gett sig själv dåliga förutsättningar. Det är INTE särskilt sannolikt.

Den frågan som är intressant är: “Tänkte du innan loppet att du borde ha ätit mer?”

Rensat

1 gillning

En sak är i alla fall klar om man fick tro ryktena, Gunde missade ingen medalj på ätmiss i alla fall… Hade tydligen millimeterkoll på allt i sitt liv då han tävlade.

Blev omåkt av honom då vi var strax under 20 i ett spår nånstans mellan Nås och Dala Järna(Mormor var från Nås, ojade sig över Gundes morsa). Jävlar vad det gick fort. För honom.

Men som sagt, damfinalen igår var en ganska njutbar upplevelse till kvällsmaten.

Det är absolut en vettig fråga.

Calle berättade innan dagens lopp att han ätit mer än vanligt. Undrar vad det innebär för resultatet.

Tung kropp tydligen

Dom där grabbarna och tjejerna är rätt grymma

Ang. Halvarsson.

Klick bait.
Det är bara inkompetenta journalister som kan dra slutsatser på lite ”gnabb” och bortförklaringar.

Ingen som ställer sig på startlinjen har energibrist. Man kan naturligtvis vara mer tagen än övr. finalister pga. anledningar som def. inte hsbdlsr om en bulle eller nåt annat.

Kort o gott:
Journalister har ett jobb att utföra och vissa tror verkligen att det de rapporterar är sanningssägande och att de därmed vet mer än alla andra,

Egon

Det var alltså ingen krönika eller analys. Utan en nyhetsartikel där utövaren gav din egen teori till sin plötsliga energibrist. Journalisten gjorde ingen egen värdering.

Calle stod för övrigt fast vid samma teori även i dagens TV-sändning.

Jag tänker att så vitt jag vet har ingen av oss forumiter deltagit i skid-VM. Inte ens i sprint. Så vi bör kanske åtminstone till viss del tro en smula på skidåkaren.

Kan så vara…
Men likväl som jag skyller på marken, bollen, klubban eller tom. mina medspelare… så vet jag att det bara är jag som underpresterat i det golfslag jag just ogillat.

Sen… Ett av de största problemen som en elit står inför är att få i sig tillräckligt med energi och i rätt omfattning.
Det är inte och har aldrig varit någon hemlighet.
Det är inte klädsamt att vara efterklok, men det flyttar fokus.

Egon

Han skyllde inte på nåt annat än egen klantighet.

Boomtown rats, ”vi har ju ingen lokal” eller click bait…. Välj själv.

Egon

1 gillning

Fattar inte ett ord