Varför Scotty Cameron, om man inte kan använda den?

Att köpa en Scotty Cameron putter (eller någon annan premium golfklubba) om man inte kan använda den kan ha flera skäl, även om det kanske inte är det mest praktiska valet för alla:

Samlarobjekt: Vissa golfare är entusiastiska samlare och uppskattar att äga unika och sällsynta golfklubbor, inklusive Scotty Cameron putters. Dessa putters kan ha ett högt samlarvärde, och för vissa människor är det en spännande hobby att bygga upp en samling.

Investering: Vissa golfare ser på Scotty Cameron putters som en investering och hoppas på att klubborna kommer att öka i värde över tiden. Om man har en sällsynt eller begränsad upplaga kan dess värde öka på begagnatmarknaden, och vissa säljare försöker dra nytta av detta genom att köpa och sälja dem.

Social status: För vissa golfare kan att äga en Scotty Cameron putter vara en statussymbol inom golfvärlden. Det kan ses som ett tecken på att man är seriös och engagerad i sin sport.

Oavsiktlig köp: Ibland kan golfare köpa en Scotty Cameron putter impulsivt utan att ha tänkt igenom sitt köpbeslut eller utan att förstå om klubban passar deras spelstil. Det kan leda till att de senare bestämmer sig för att sälja klubban om de inte känner att den passar deras spel.

Det är viktigt att förstå att golfklubbor, inklusive Scotty Cameron putters, är konstruerade för att passa olika spelstilar och tekniska färdigheter. Om en spelare inte kan använda en putter effektivt kan det vara mer meningsfullt att överväga en klubba som passar deras spelstil bättre.

När det gäller att försöka tjäna pengar genom att köpa och sälja Scotty Cameron putters eller andra golfklubbor bör man vara medveten om risken. Andrahandsvärden för golfklubbor kan vara oförutsägbara, och det är inte alltid garanterat att man kan sälja en klubba till ett högre pris än vad man köpte den för, särskilt om marknaden är mättad.

Slutligen, när du köper golfutrustning, inklusive golfklubbor, är det alltid bäst att göra det med en genomtänkt strategi baserad på dina egna behov och förutsättningar.

Samma med bilägare.

Hmm…med den retoriken är det ytterst få här på forumet som överhuvudtaget skulle få äga golfklubbor…eller köra bil heller för den delen!

4 gillningar

Word!

Eller få skriva på forumet……

Jag har två Scotty Cameron putters, en av dem var dyrare än den andre. Eller så det så att den första var billigare än den andra. Fan vet vilket som är rätt.

2 gillningar

Jag ska köpa en Scotty Cameron och bygga om den. Förlänga skaftet. Få dit lite bump och crunches. Min svinghastighet med puttern är cirka 104.

Nån som fattar vad TS vill med sin trådstart?

Egon

1 gillning

Såg ut som en sån där bloggpost för ad linking, men jag såg inga länkar.

1 gillning

diskussion
vet andras åsikter, synsätt
inget rätt eller fel
Upplever att SC har blivit som märkes klockor (handelsvara inte sportutrusning längre)

:smile: :grin: :grin: :grin: :grin: :laughing: :laughing: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

(jag har ingen scotty men- ) varför skall man inte få köpa en snygg golfklubba?

Det har du rätt i… men du täcker alla baser i ditt inlägg. Finns inte så mycket att diskutera.

SC är lite samma som Vokey dvs. de tillskrivs en excellens som är överdriven.
Det är inget spektakulärt med dem… men de är inte dåliga på något vis.
Att de båda är sammanlänkade med Titleist är kanske et som gör det hela. Lite von oben.

Egon

image
Det där ett spelkort i papper och färg och kostar väl sådär minst 80.000 spänn. Samlarvärden är orimliga. Även på Scottys men så länge nån vill betala…

PS. Min polare Toye i skolan ansågs korkad som betalade 4.000 för en Black Lotus runt 1994/95 nånting. DS

Håller till viss del med, även om jag inte noterat det för just SC putters.
Däremot har det ju det faktumet sen länge varit fakta i bilvärlden. De sportiga bilarna riktar in sig mot och marknadsförs med unga personer. De, med några få undantag, som har råd att köpa dem är 55+ gubbar, som sen länge tappat både synen och reaktionsförmågan att köra dem som de är designade för.

Dvs de som kan köra dem har inte råd att köpa dem…de som har råd att köpa dem kan inte köra dem (som de är byggda för att köras).

1 gillning

Det ska man verkligen få och om man betalar fantasi-priser då är det upp till en själv.

Jag kan bara ta mig själv som ex.
Jag suktar inte efter andras uppmärksamhet/gillande.
Jag hade en klon på Laguna som jag spelade med länge. När Newport kom i mitt sikte så insåg jag att vikten inte skulle passa mig/mina 33”. Därav köpte jag en specialbeställd putter som såg ut som en newport 2 för dyrare pengar än en original.

Nyligen köpte jag en Scotty med utbytbara vikter för en lusentapp. Lite för vikterna och hoseln men också för att det var ett bra köp.
Den funkar över förväntan och det tillskriver jag inte märket alls. Att sen andra tittar med uppskattande blickar på min putter, gör ju inget.

Egon

True True

Spelar själv SC Circa 62 #5, inte den vanligaste modellen (ägt ca 8 år, har inte varit i bagen varje säsong), gillar den
SC puttar har blivit som Rolex, få uppskattar Hantverket och egensakerna
Köp med diverse hipp skaft, spelar 2 rundor , fungera inget bra efter de, lägger ut den för försäljning och tror att man kan göra sig en haka på den för skicket är prima
PG golfare oftast

Du hade ju en? Jag blev sjösjuk av att putta med den.

Fast där blir jag lite less på hypen.
Alla kan inte allt och eftersom jag åtm. handlat med tillv. enl. ritning …, så vet jag att en Scotty fräst ur 304L (gammal beteckning på rostfritt) inte är något high tech elker ens svårt att få till. En cad-ritning borta och frågan från legotillverkaren blir ”hur många”.
Material är nån krona, svets och tid i maskin nån hundring. Polering mm. nån krona (hantverk/tid är billigt i Asien).

I grund och botten är det en Ping Anser som ist.f att vara gjuten bara blir lite dyrare i tillverkning.
En sådan förresten… sandgjutning, material, polering… under 20 spänn.

Egon

SCOTTY CAMERON TOUR MASTERFUL 009M SSS CIRCLE T PUTTER

$32,000.00