Var får ni era nyheter?

Det var ju en nobrainer fram till 90-talet. Morgontidning, SVD, Norrskensflamman eller nåt inemellan. Sen aktuellt eller rapport på kvällen. Hos oss oftast båda. Råkade man hosta under vädret hyssjades det.

Slutat med dagstidning i brevlådan sen säkert 15 år, Aktuellt ser jag på ytterst sällan. Brukade alltid slösurfa de svenska tidningarnas nyhetssiter, bra under 90-00 talen sen oläsbara. Egentligen är jag rätt ouppdaterad. Som 11-åring hade jag klart bättre koll på skeendena än jag har nu. Surfar till CNN nån gång, kan slänga ett getöga på SVT.se nån gång. Eller text-tv.

Hur får ni ert nyhetsbehov tillfredsställt?

Får notifieringar i mobilen från Aftonbladet, Expressen och lokalblaskan VK.
Men X (fd Twitter) är nog främsta källan till utrikes händelser om man följer rätt källor och personer.

Tror man måste definiera nyheter.

Händelsenyheter som ”Gorilla åt upp kanotist” läser jag i lokalmedia.

Lokala satsningar som ”nytt bageri i Östervåla” låser jag sällan. Kanske om jag har nån anknytning till orten.

Aftonbladet o Expressen surfar jag på flera ggr om dagen. Läser det mesta.

Hör Ekot och SR Stockholms nyheter i radio 7-8 ggr om dagen.

Sport via sajter och tidningar på nätet.

Kollar Rapport el Aktuellt vid stora nyhetshändelser.

Läser pappers-DN på helgen.

Följer det stora flödet via allsköns nyhetsbyråer.

Har via jobbet tillgång till det mesta.

“If you don’t read the newspaper, you’re uninformed. If you read the newspaper, you’re mis-informed.”

― Mark Twain

https://news.ycombinator.com/news

Utan inbördes ordning: Det mesta utom pappersvarianterna.

Prenumererar på DN och tittar på Aktuellt. Det är väl ungefär allt. Jag kan dock tänka själv och sväljer inte allt okritiskt.

1 gillning

Radio
Nån jäkla patrik larsson pratar om att pendeln är sen å nån bil står i vägen

Thats it.

2 gillningar

Bra val :slight_smile: