Vagnbag utan 14/15 divider

Om någon har tips på en vettig bag utan individella indelningar vore jag tacksam att ta del av dessa, har någon en sådan för överlåtelse så är jag intresserad.

Kolla på midsize tourbag. Det kan nog bli lite knivigt att hitta vanlig vagnbag utan individuella dividers.

Så är det ju, men lite märkligt att 14 fack är så fullständigt dominerande om man inte vill ha tourbag

Själv går jag och önskar dagligen att min bärbag hade haft en 14-divider. Vad gör att ni inte gillar det? :slight_smile:

1 gillning

Bärbag med 14 klapprar väldigt mycket mer… Tycker jag, men det är ju min egna känsla…

2 gillningar

Förutom klapper så stör det min OCD med tomma fack, är en hackare med 7-12 klubbor i bagen beroende på humör, form, bana, banförhållandrn mm. Och då tycker jag 14 fack ger samma l känsla som en bollhåv eller ett mobilhölster (ok, inte riktigt så illa kanske)

2 gillningar

Jag har en hybridmodell med 14-divider, den ska jag avyttra då jag har en renodlad bärbag som jag använder mer frekvent.
Den med 14 divider är lite “stor” i toppen kanske, inte mkt men lite mer än på bärbagen.
Om jag är kinkig, mmm

Har en klassisk Mizuno som jag sällan använder, finns i stockholm.

Vad är det du gillar med 14-delat? Pratar vi fullängdsdelat eller räcker det med toppen?

Aldrig provat en bag som varit delad hela vägen ner, men gillar tanken.

Jag syftar bara på toppen (tror jag? Visst sjutton brukar de inte vara delade hela vägen ned? Aldrig tänkt på). Det är sjukt skönt att kunna stoppa i klubborna utan att varannan gång fastna på vägen ned i bagen (jag spelar alltid med full-set). Framförallt drivern har en tendens att trilskas och fastna halvvägs

Är väl skapligt OT nu va?!

Fullängdsavdelare brukar jag skriva (full length divider). Då är det avdelat hela vägen ned i botten.

Jodå, det är nog ganska vanligt, tror jag?
Om de INTE är det blir det ofta ett jädra trasslande.

Åh fasen, då lärde man sig något nytt. Som ni ser är min erfarenhet av bagar med dividers rätt liten. Kör enkom Titleist-bagar och har inte avdelare på någon av mina nya 2 bagar jag köpt i år. I övrigt jättenöjd med dem båda.

Om det är för att klubborna trasslar så kan jag varmt rekommendera Titleist Stadry Cart 14. Den har fjorton fullängdsavdelare, klubbskaften trasslar aldrig ihop och de är lätta att stoppa i och ta ur när man spelar. Dessutom vattenskyddad och bra, användarvänliga, rymliga fickor.

1 gillning

Ang. dividers så funkar de sisådär även om de är ”full length.

Jag hade köpt första bästa Tour bag om de fanns i vattentät version. 14 hade varit ett plus men inte ett måste. Ni vet en sån med buk, tung och kraftig i konstruktionen.
Jag har 2 i förrådet men allt i fickorna blir dyblött om det regnar lite. Regnskydd är inte aktuellt/praktiskt.

Jag har därför inhandlat en Callaway waterproof med 15 fack som är av nåt ”bävernylon” med stavar av kol/glas-fiber i.
Den är blekt och trasig lite varstans. Den skavs av vagnen, står inte av sig själv när jag ställer den på rangen och ser allt annat än nice ut efter 3 år.

Jag rekommenderar bärbag modell h2no eller titleist stadry… om man vill ha något som håller.
Bära is da shit för bagens bästa och om man tränar mycket på range.

Egon