The Botanist Islay Dry Gin med Poachers wild tonic och nån citronskiva.
Efter all whisky i fredags har det bara varit kaffe, te och vatten sen.
Stout
“Lite” sött vin enligt beskrivningen… då vill jag inte ha mellansöta eller mycket söta viner det kan jag lova. Russinsmaken går igenom. 14%. Finare etikett än vin. Säger väl en del redan där. Bäst viner har fulast etikett?
Med 2g per dl ligger den ju på gränsen av sockerhalt, kanske?
Här är ett tips. Iofs lite dyrare men sannolikt klart “bättre”.
Tack, jag botaniserar i vinhyllan för fullt. Dom flesta starkare torra vinerna går hem och då är det såna nyanser att jag inte riktigt kan urskilja än.
Amaroneeeee….,.
Mig vacker
Länge gillat sherryfatslagrad whisky så provat några sherry under senaste åren och fastnat lite. PX är fint men Oloroso och Amontillado är favoriterna. Gott och perfekt till osten, oliverna, nötterna mm. Den som berömmer Systemets utbud har aldrig gillat sherry…
Koskenkorva Salmiakki samt varm choklad med först Minttu och sedan Cointreau. Och så lösgodis till det.
Låter som det är dags att fylla på ginförrådet
En halvdry martini på Roku innan maten och efter den en Touriga Nacional som var trevlig till maten…
Sippar på en sherrylagrad famose grose som farsan sa, well, sippar o sippar, direkt från systemet och inget större fel på den.
Avslutar aftonen med en Boulevardier fast med Aberlour 15yo istället för Bourbon…