Nu har stunden gått.
I går kväll och i förrgår kväll: Cocillana-Etyfin.
Den där f-b hostan som numera, efter Covid -22, dyker upp i samband med flunsa/förkylning (eller om det är Covidden igen), behöver knarkas bort.
Jag skall också mittiveckansupa då(om) jag blir pancho
En märklig gin. Körsbär. Passade sådär med tonic, men bra med Dr Pepper och Coca-Cola – om man gillar den söta maraschino-smaken.
Dricker en massa provflaskor whisky från provningar för att sörja mitt internet. Ska ta en rejäl stänkare Springbank också.
Trocadero Zero
Jag gillar Springbank, har fortfarande kvar några flaskor efter att jag var delägare i två fat (ett sherryfat och ett portfat) i Skottland.
Left over wine
Slattar heter det… Är du en sån där finsmakare eller blandar du flera sorter i samma glas?
Nu begriper jag inget. Existensen av tvo olika sorters left overs är obefintlig.
Mitt är också från ett kompisfat… du råkar inte ha oban i ett av faten nu?
Nä, men jag har ett antal flaskor (15-20 vardera) från att jag varit delägare i 2 fat (port och sherry) Bruichladdich.
Idag en av mina standardöl, en Höga Kusten. Till ölen inmundigades en panna med stekt blandning av; gula kantareller, skinka, potatis och ett ägg.
Vatten …
Fick en öl av min anställde när han kom hem från Mallorca för någon vecka sen. Söt stout på typ 8% så det räcker med en god!
I går.
Restaurang Misto, La Finca. Utmärkt restaurang.
Tänkte dricka ett glas Ribera till köttbiten men råkade se en 904 i deras vinhylla. Mycket, mycket gott rödtjut.
Brandy? Jag bad om en liten. Svaret: Vi har bara en storlek. Man kan undra om servitören var berusad. Det är minst 10 cl Brandy.
Allt
Copertino
Sort Guld