Vad dricker ni ikväll?

Nu har stunden gått.

I går kväll och i förrgår kväll: Cocillana-Etyfin.

Den där f-b hostan som numera, efter Covid -22, dyker upp i samband med flunsa/förkylning (eller om det är Covidden igen), behöver knarkas bort.

1 gillning

Jag skall också mittiveckansupa då(om) jag blir pancho

Black russian som vanligt. Skäl @Marten

En märklig gin. Körsbär. Passade sådär med tonic, men bra med Dr Pepper och Coca-Cola – om man gillar den söta maraschino-smaken.

Dricker en massa provflaskor whisky från provningar för att sörja mitt internet. Ska ta en rejäl stänkare Springbank också.

Trocadero Zero

1 gillning

Jag gillar Springbank, har fortfarande kvar några flaskor efter att jag var delägare i två fat (ett sherryfat och ett portfat) i Skottland.

Left over wine :see_no_evil:

Slattar heter det… Är du en sån där finsmakare eller blandar du flera sorter i samma glas? :joy:

Nu begriper jag inget. Existensen av tvo olika sorters left overs är obefintlig.

1 gillning

Mitt är också från ett kompisfat… du råkar inte ha oban i ett av faten nu?

Nä, men jag har ett antal flaskor (15-20 vardera) från att jag varit delägare i 2 fat (port och sherry) Bruichladdich.

Idag en av mina standardöl, en Höga Kusten. Till ölen inmundigades en panna med stekt blandning av; gula kantareller, skinka, potatis och ett ägg.

Vatten …

Fick en öl av min anställde när han kom hem från Mallorca för någon vecka sen. Söt stout på typ 8% så det räcker med en :slight_smile: god!

I går.
Restaurang Misto, La Finca. Utmärkt restaurang.

Tänkte dricka ett glas Ribera till köttbiten men råkade se en 904 i deras vinhylla. Mycket, mycket gott rödtjut.
Brandy? Jag bad om en liten. Svaret: Vi har bara en storlek. :upside_down_face: Man kan undra om servitören var berusad. Det är minst 10 cl Brandy.

2 gillningar

Allt

1 gillning

Copertino

Sort Guld