Vad dricker ni ikväll?

Blev en till

Harris är riktigt bra. Inte billig dock.

1 gillning

Harris är inte direkt min “vardagsgin” men jag ville prova den där tonicen och då kädes Harris som ett lämpligt val.

1 gillning

Middag på bortaplan.
En GT som uppvärmning: Le Gin, äppeltonic och neutral tonic blandat, en äppelskiva.
Riktigt bra.

En skvätt Rom Malecon 20 till avslutning. :innocent:

Loch lomond madeira cask.
Det enda som skulle gjort den bättre är att inmundiga den efter en birdie på samma bana.

Egon

1 gillning

En 5cl provflaska från klubben som jag glömt vad det var i. Burbonlagrad och highland var det i alla fall. Helt Oki.

Igår drack jag en trevlig Super Toscanare till entrecote…

1 gillning

Idag har det blivit uppsalavatten, håmövatten, earl grey, nescafe lyx, earl grey, nescafe lyx, uppsalavatten och en balja nescafe lyx till. Till kvällen önskas det grillning, misstänker att det blir ett par glas ur dunken Periquita och lite maltwhisky efterpå.

Ikväll hälsas de tyska grannarna till jämtlandsfastigheten på, något gott kommer att drickas, vad vet man inte i förväg.

1 gillning

Inte fan blev man miljonär idag heller, då fick det bli en Sunrise…

Bankkontot orkade med en (1) cl.

2 gillningar

Verkar ligga runt 3-4k per flaska på nätet. Whiskyar av den kalibern, ett par centiliter räcker läänge om man har lust. Antar att det är samma med konjagare.

1 gillning

Ja. Det är väldigt lång eftersmak. Sedan är det ju eau-de-vie med plommonbas. Inte en konjak men kanske kan man kalla det för Brandy?

2 gillningar

Ser ut som Grekland. Enjoy!

1 gillning

Ikväll blev det lite picknick med tyskarna nere vid stranden. Jag hade med mig Höga Kusten öl och Innis & Gunn Rum finish. Tyskarna bjöd på vin.

1 gillning

ALFA, en favorit i Grekland.

2 gillningar