Vet inte om det behöver vara stockholm mot resten, MEN det är ett praktiskt sätt att fixa så stockholmare som ändå spelar med varandra då och då inte behöver möta varandra
har gjort liknande grej på resorna förr.
Roslagen var plats för det första Nord-Syd. Det debatteras än idag vem som egentligen vann eftersom dom flesta avbröt pga åska och regn.
Sen spelades det även på Hagby innan det föll i dvala ett tag innan jag och Murvel råkade bli lagkaptener och körde några år. Sen blev Murvel tyvärr dålig men vi har haft planer på att återuppta det vid tillfälle.
Tänkte väl det. Träffade en hel del nya där.
Jovars, smärtan i vänster axel har mest gått över i stelhet. Jag får väl se om det tar ett eller tre år innan rörligheten kommer tillbaka. Dessvärre så har jag börja få samma problem i höger axel också.
Det brukar komma först i ena sen i andra axeln. Därefter blir det sällan “frozen” igen utan betydligt mildare smärtor.
För mig var det. Frozen höger, frozen vänster. 5 år utan problem. Därefter “Iskall shoulder”, smärtor cirka en månad som gradvis försvinner med ungefär 5 års mellanrum. När jag passerade 60 har det varit problem varje år.
Om jag hade haft mitt boende där nere i Tjockhultstrakten så hade jag absolut gillat en N-S-tävling (jag gillar tanken). Kanske med matchspel à la RC?
Kanske dags för temo och rob att få en revansch mot mig ![]()
Scratch… Det var ju liiiite motvind på ettan också…
(En av) Nord vs Syd på Mälarö var mitt första forumevent. Avslutades efter tävlingen med skins runt deras korthålsbana och tror det var Primus eller Gay:en som vann den.
Ordnas det nåt liknande på passande datum så ska jag försöka komma med!
Sounds good. I’m there. Mälarö har jag inte spelat på länge - och aldrig satt min fot på niohålaren.
En helg i mitten på maj? Start kring lunch och så grosspott på niohålaren?
9 hål 4-boll match på 9-hålsslingan, lunch, 18 hål singlar efter lunch har varit traditionen. Idealet är en anläggning med 18+9 hål, Lindö 18+9 (dal + park), Wäsby 18+9, Kyssinge 18+9, Mälarö 18+9 etc. Troxhammar har 18+12?
@Puttaren, andra veckan maj är Albert-resan, kan bli för mycket med detta helgen efter för det långväga. vore nog bättre lite tidigare, innan sen-vår aktiviteter och Vesterby Cup.
Primus och Murvel har varit drivande kaptener
Lugna dig steve-dave vi har forumresan i maj och jag tror rätt många där vill vara med och leka
Låt @vattenmannen sköta det här nu.
Norrlänningar klagar alltid på att det alltid pratas om golf i södra sverige. Jag tycker vi delar på sveriges geografiska mittpunkt så kör vi @StoraNorrland mot resten ![]()
Just så, jag kan ju inte åka med så jag har inte det i min kalender. Jag kan helger främst, book it and I will come.
Jag räknar även med @Berra och @KonsultTT på rätt sida av den mentala mitten.
Om jag/vi råkar ha vägarna förbi Tjockhult så är jag såklart intresserad av att haka på, men mht resande i april och sannolikt även maj så är det möjligen lite ont om “tillgängliga” helger. Jag vet inte förr än det är nära.
Jag är givetvis på din sida här SN! ![]()
Nord-och sydgränser avgörs av Hammarbys geografiska läge. Allt norr om Slussen är nord.
Då spelar jag för söder😶
Så jag får inte heja på Norr?! ![]()
Slutet av juli är fint som fan, alla stockholmare på lantstället o jag kan kombinera med att hälsa på syster ![]()