US Open 2023 LA Country Club

Mäh. Det handlar inte om prestation. Det handlar enbart om att det är trevligt att ibland få se att proffsen har det kämpigt.

1 gillning

Mixed är total skit. Har inget emot kortare par femmor om det ligger risk i det. Det är väl det som är hela grejen i underhållningsvärde… Utan risk så blir det mest mähä.

Jag vill se superstjärnor och inte trötta golfare som försöker göra par.

Svårt säga nåt om banan innan den vekligen spelas. Oak Hill var roligare än den först såg ut, på papperet. Men varför US open oftast skall avgöras med tre långa par 4 i skogen utan någon katastrof värre än att hamna i nån bunker eller ruff… är lite märkligt.

Det tråkiga är att då de spelar på lite mer spektakulära banor har det blivit lite av fiasko. Chambers Bay, Erin Hills. Vill se ett US open på nån av de roligare svårare etablerade - Quail Hollow eller Whistling Straits. Men det kommer inte att hända, tre års ökenvandring efter i år, med Pinehurst som bottennappet nästa år. Enda ljuset i tunneln - Merion där Rose vann. Överlägset bästa bana jag följt US Open från. Sju år dit.

Fast jag tycker inte att det är resultatet i sig, utan att proffsen sätts på lite prov., att det finns utslagsgivande delar.
Betydligt roligare än breda FW och platta greener utan större utmaningar.

1 gillning

Du måste tillhöra en av få golfsupportrar i världen som minns banor på det där viset. Imponerande!

1 gillning

Funny!

1 gillning

Jag fattar inte. Nån som sjukanmält sig?

Adam Hadwin hade ju en ”incident” i söndags.

Fick googla igen.

Så blev det lite om Tiger ändå. Scheffler hade ju redan Tigers skor och kläder så …

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid037wVjRtGNa672vGGBqYTtJiaNqAWH1vmgMWZ1Y9aiEiqxverAunNuWzsgiu8mw2bgl&id=100064920030378

Han la själv in en twitter med bild från tacklingsögonblicket och tyckte den skulle upp på Louvren, så han är nog rätt ok. Annars, never trust an injured player, man kanske skulle ta med honom i Tipset.

1 gillning

Har lagt alla hjärnceller som andra lägger på att komma ihåg sina egna slag på att komma ihåg banor.

Sen tycker jag banan väldigt mycket gör tävlingen, inte bara celeb-spelarna. Att Brooks lyckas så bra i US Open och PGA tror jag till en viss del på att hans spel passar för hur det är uppsatt.Tre långa par 4 avslutar nu, tre långa par 4 avslutade PGA, nästa års Pinehurst är bara långa par 4 som ser likadana ut allihop…

(Flyttad till golf->tourtävlingar)

Satte på sändningen nu. Nån som orkar en TLDR?

Leaderboard, kanske?

Men då leaderboarden finns så kan det väl knappast vara det han menade när han bad om en TLDR?

Om jag tar leaderboard då, TLDR:

Scheffler -3
Bryson -2
Rahm E

Hade verkligen unnat Rickie en major. Hoppas han lyckas hålla i!

2 gillningar

image