Undersökning om rörlighet

https://umu.diva-portal.org/smash/record.jsf?faces-redirect=true&aq2=[[]]&af=[]&searchType=LIST_LATEST&sortOrder2=title_sort_asc&query=&language=sv&pid=diva2%3A1185890&aq=[[]]&sf=all&aqe=[]&sortOrder=author_sort_asc&onlyFullText=false&noOfRows=50&dswid=2610

Subjektivt, rätt eller fel?

Hur då, rätt eller fel?
Rapporten (har bara läst sammanfattning) redovisar ett resultat. Ska vi ha åsikter om det?

Vad innebär subjektivt i det här sammanhanget?

Varför inte?

Eftersom möjligheten att utföra liknande test för att bekräfta/mot bevisa resultatet är begränsat så är alternativet subjektivt antagande.

För mig rätt då jag inte ser sambandet mellan höftböjare vs bålrotation, samtidigt fundersam på punkten bålrotation sämre på proffspelarna vs andra, iofs fanns det en förklaring…

Den undersökning man gjort säger att det blir X% mer rörlighet när man gör diverse övningar. Baserat på sammanfattningen så har jag inget annat att säga än “ok, då vet vi”.

Om jag skulle läsa hela rapporten inkl urval av spelare, metod, avgränsningar etc, så kanske jag kunnat ha en kommentar. Men det gör jag inte (läser hela).

Motfråga: varför tycker eller tror du att det presenterade resultatet inte är riktigt “rätt”?

Flyttade till ny tråd, klaga hos mig om ni vill ha annan titel.

Av någon anledning så fanns det en bild i tanken att något “extremt” skulle visas på de profesionella golfspelarna, inte att sammanfattning skulle bli när det gällde de professionella , kanske ett samband.

Vart tvungen att kika mer på hur höftböjaren “fäster” till nedre delen av ryggen och ser då ett samband med bålrotation troligtvis finnes…jajaja hade nog fel om ett troligt samband.