TV utan abonnemang

Har idag bredband via fiber samt ett tv abonnemang på några kanaler.
Frågan är: behöver jag ett abonnemang för att titta på tv eller kan jag t.ex se de kanaler som ingår i google tv(croomecast) ändå. Har inget grundutbud i fastigheten eller vanlig antenn.

Om du har bredband via fiber och ett TV-abonnemang på några kanaler, kan du titta på de kanaler som ingår i ditt TV-abonnemang. Du behöver inte ett separat abonnemang för att titta på kanalerna som ingår i Google TV (Chromecast) eller andra abonnemangsfria kanaler. Du kan använda en digital-TV-mottagare, antingen en fristående digital-TV-box eller en inbyggd mottagare i din smarta TV, för att titta på dessa kanaler. Du behöver inte en TV-modul, separat box eller programkort för att titta på abonnemangsfria kanaler

1

. Det är viktigt att notera att om du vill titta på kanaler som inte ingår i ditt befintliga TV-abonnemang, kan det vara nödvändigt att teckna ett separat abonnemang eller använda streamingtjänster som erbjuder dessa kanaler. Det kan vara bra att fundera på vilka kanaler du vill ha och vilka kanaler som ingår i olika abonnemang för att hitta det bästa alternativet för dig

2

. Hoppas detta svarar på din fråga! Låt mig veta om det är något annat jag kan hjälpa dig med.

Tips
Crackle
Tubi
Pluto Tv
FreeVee

Hej! Tack för ett bra utförligt svar. Är bunden en tid framöver men kommer nog att övergå till nåt sånt här samt några streamingtjänster. Har idag en tjänstefördelare samt en router till bredbandet samt en tv-puck från telia. Då borde det räcka med tjänstefördelaren och routern. Tv:n är ganska ny och ansluten till internet via routern.