Köpte en sådan från Temu och tycker faktiskt att kvalitén var riktigt lovande. För 112 kr är den ospelad faktiskt ett kap. Liknande på Svensk golfklubb kostar nog minst 600kr.
Återkommer när jag varit ute ett varv i sommarvärmen.
Köpte en sådan från Temu och tycker faktiskt att kvalitén var riktigt lovande. För 112 kr är den ospelad faktiskt ett kap. Liknande på Svensk golfklubb kostar nog minst 600kr.
Återkommer när jag varit ute ett varv i sommarvärmen.
Återkom efter ett par varv i tvättmaskinen.
Vad sägs om snart 10?
Vanliga T-shirts i bomull/elastan och sen någon i ”petplast”. Håller bra.
Jag är inte såld på passformen på några, men kvaliteten kan jag inte klaga på.
För att den inte tala om kalsonger.
Köpte några riktiga för 299:- /st. Gick sen ut på Temu för att hitta liknande och efter lite trial and error… supernöjd.
Får nog 5-6 för samma peng.
Egon
Anar en viss ton av “allt temu och shein säljer är skit och miljöförstöring” i tonen men jag kommer givetvis återkoppla. Mitt köp grundar sig i att jag inte tycker vi har så roliga golfgröjor i affärerna i regel och allt produceras i Kina ändå. Jag skickar heller aldrig tillbaka något.
Inte alls. Men det jag köpt hittills har haft ett rälig passform redan vid ankomst. Men min sambo (164 lång och normalviktig) älskar en svart linneskjorta som jag köpte till mig i storlek XXL
Jag tar dock aldrig ut segern med kläder förrän efter ett par tvättar. Oavsett om de är köpta på “fina gatan” eller funna i en fyndlåda i Ullared.
Finns mycket sånt..
Jag har använt min träningströja (blå T-shirt med superman emblem) i snart 10 år. Den varvas med en lika bra/billig fars dag-tischa från ica. 100 spänn/st.
Jag har nog lika många missar som fullträffar… men inte på kvalitet utan enbart storlek.
Egon
När det gäller kallingar så har Ica Maxi fått vara min leverantör rätt länge nu. Kör “bambu-varianten”, 3-pack.
Mycket kan man ju kalla mig. Men jävligt få skulle nog använda epitetet “klädsnobb” på farbror Vattenman.
Har ett par gant-tröjor jag köpte i vi tras som krympte trots 40gr tvätt. Så problemet är inte riktigt vart man köper dom.
Nä krympning är väl en risk oavsett. Tänkte mer på plaggets “fason”.
Nej återkom när du använt den ett antal ggr och tvättat den två gånger i tvättmaskin.
Nu är ju större storlek lite svårt från Asien/temu. Men det finns. Min ändalykt har krävt 3xl (xl här) men jag ironiserar över andra kvaliteter på motsatta sidan .
Testa att köpa hem. Bambu finns, stretch är standard och sen inget jävls flat front likt små pojkkalsonger.
Egon
Som mina gant-tröjor då menar du ? Jag återkommer.
Är det nåt fabrikat på tröjan?
För några år sedan köpte jag några tröjor med ungefär lika vansinniga mönster, av fabrikatet ForUDesign på AliExpress. De visade sig vara av mycket hög kvalitet, det är ett tjockt gardinliknane tyg som förefaller helt opåverkbart av yttre faktorer som tvättning.
Min heter “2XL” och är tillverkad i Kina
30gr max tvätt men kommer testa i 40 eftersom jag kör allt annat i det.
92% plast, 8% spandex.
Vad gäller kalsonger är min definitiva rekommendation att köpa Muchachomalo. De finns såvitt jag vet inte hos de större kedjorna (jag kan ha fel, även på den punkten) men går att hitta hos herrekiperingar för typ 250 kr styck.
Men man kan också köpa dem i mångpack på nätet och komma ned under hundringen. Sen jag upptäckte Muchachomalo har jag köpt noll kalsonger av andra fabrikat.