Hann trycka in en klass på SATS nu på morgonen. 30 min ABSolution. Core, mage och rygg i intervallform. Inget man gråter av träningsvärk av dagen efter men ett bra sätt att väcka lite fart i kroppen.
Vi är tydligen olika.
Jag får träningsvärk i magen dagen efter jag kört triceps pulldowns. Nu är ju inte slutsatsen att mina abs är klena utan det är mer att den statiska belastningen tar annorlunda än den vanliga core-träningen. Lite planka (som jag aldrig kör dvs. tråååkigt) hade väl kortat det.
Egon
Skall försöka göra någonting varje dag, som en del i “skala av minst tio kilo-programmet”.
Idag, en liten prommis före lunch.
Cirka 4 km enligt iPhone, tror det är 3.9 i verkligheten (använder iPhone GPS för den mätningen?)
Tog 34 minuter.
Blir cirka 8:40 per km.
Raskt marscherat!
Platåat lite. Sonen peppar att jag skall gymma mer än en gång i veckan, men tänker istället köra två pass kroppsvikt. Så det blir tre pass styrka. Varenda tisdag efter jobbet är det valet och kvalet, orka komma ut och köra backträning, eller köra intervall på M-cykeln. Det tidigare alternativet är så mycket mer givande, men är man för trött blir det intervaller till nån av youtubespellistorna. Men att komma upp i 140 i puls är svårt på m-cykeln, i backe kommer jag över 150.
Sats online, Yin yoga med fokus på höftöppnare i 40 minuter. Allt sittande i bil och flyg är inte bra för mina höfter. Kommer med hälarna i golvet i malasana, djup squat, men att sitta där i tre minuter var obekvämt. Bilden som illustration, det är inte jag på bilden.
Det där klarar jag trots snart 65.
MEN, när ledaren sedan säger “så sträcker vi armarna rakt upp med stolt överkropp” inser jag snabbt min begränsning. Armarna 45 grader uppåt/utåt är INTE stolt…
Någonstans har jag en utskrift på min pulskurvs under en squashmatch (korpen…)
Maxpuls… 219.
När folk säger att man har en visst antal hjärtslag I livet brukar jag bli orolig. Alltid varit en högpulsare
Ps. Jag vann bollen
Det är då det börjar bli jobbigt. Jag kör en arm i taget för att successivt gå mot två rakt upp. Man får göra det man kan
Nån som vet gummiband av samma kvalitet som de har på gymmen, för köp online?
En del teknik i den. Typ upp med armarna rotera armbågar bakåt +45* bak, axlar rotera bak då de följer axlar,tryck fram huvudet aningens. Klar.
Jag är programmerare, våra kroppar fungerar inte så…
Samma sak med övningen när man står med ryggen och armarna i 90 grader mot väggen och röra armarna uppåt utan att släppa väggen med ryggen.
Jag har otur varje gång för bakom min rygg öpppnar sig ett hål i väggen så att ryggen inte längre ligger mot väggen…